خبرگزاری کار ایران

گزارش واشنگتن‌پست از وضعیت ابتلای سیاستمداران کشورها به کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۶۴۴

واشنگتن پست در تحلیلی به شیوع کرونا بین سیاستمداران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، ویروس کرونا در حلقه اطرافیان رئیس‌جمهور ترامپ و فراتر از آن موج می‌زند ، این اتفاق چیزی را به ما یادآوری می‌کند که قدرت و موقعیت عامل محافظت قابل اطمینانی در مقابل ویروس نیست.

این امر در مورد ترامپ وجود داشته است، وی روز جمعه اعلام کرد که ویروس کرونا در میان اعصای کاخ سفید دیده شده است.

در همه‌‌گیری، این اتفاق برای اعضای پارلمان ایران نیز رخ داده است. - بیش از ۱۰ درصد از آنها تا اوایل ماه مارس به ویروس مبتلا شدند.

طی یک ماه، ۳۱ عضو از ۲۹۰ عضو مجلس  آزمایش کرونایشان مثبت شد، از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس و در روزهای ابتدایی همه‌گیری، معاون وزیر بهداشت به کرونا مبتلا شدند. این ویروس همچنین منجر به مرگ چندین شخصیت ارشد سیاسی شد.

اکنون اطلاعات بیشتری در مورد نحوه انتشار ویروس شناخته شده است.

دانشمندان اکنون معتقدند، اجتماعات و تهویه ضعیف که در آن افراد دور هم جمع شده و با صدای بلند صحبت می‌کنند، بسیار خطرناک است. افراد بالای ۶۰ سال در معرض خطر بیشتری هستند. افرادی که بدون علامت هستند، می‌توانند ویروس را منتقل کنند، متخصصان بهداشت عمومی به طور مکرر توصیه می‌کنند، علاوه بر شستن مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک‌ها  و فاصله‌های اجتماعی، می‌توانند شیوع ویروس را کند کند.

شیوع گسترده توسط افرادی است که نمی‌دانند آلوده هستند.

ایران شش روز پس از تأیید اولین عفونت کرونایی، پارلمان خود را تعطیل کرد ولی بعد از مدتی با بازگشایی‌ها پارلمان مجددا باز شد و اکنون با رشد و افزایش آمار کرونا در ایران مواجهیم.

طی ماه‌های گذشته، پارلمان‌ها و کنگره‌ها در سراسر جهان مجازی شده‌اند و یا برای جلوگیری از بیماری این نوع رویدادهای فراگیر، الگویی ترکیبی را انتخاب کرده‌اند. گاهی اوقات، ساختمان‌های دولتی به طور موقت تعطیل می‌شوند و پس از مثبت شدن آزمایش اعضا این کارمندان قرنطینه می‌شوند. در سودان، ۱۰ تن از مقام‌های کشور در ماه مه به ویروس کرونا مبتلا شدند. قبل از ابتلای ترامپ، نخست‌وزیر انگلیس، بوریس جانسون، در میان رهبران برجسته جهانی برای مقابله با کرونا راهی بیمارستان شد.

در فصل بهار، ایران در میان کشورهای آسیب‌دیده ویروس کرونا بود. منتقدان دولت را به پنهان کردن شدت شیوع متهم کردند، هنگامی که پارلمان آن در آوریل  بازگشایی شد، قوانین سختگیرانه فاصله اجتماعی وضع شد. اما تلویزیون دولتی تصاویری برخی از نمایندگان را که جمع شده‌اند و در کنار هم نشسته‌اند به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز