خبرگزاری کار ایران

در دیدار سلیمانی و سردار گودرزی تاکید شد؛

موکب‌ها در مسیر مرز مهران حق برپایی و فعالیت ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۶۱۲

استاندار ایلام در دیدار با فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تاکید کرد: مرز بین‌المللی مهران برای عبور زائران حسینی در ایام اربعین امسال بسته است و به هیچ عنوان اجازه ورود در این مرز داده نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، "قاسم سلیمانی دشتکی" استاندار ایلام روز یکشنبه در دیدار با فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه پایانه مرزی مهران و سایر مرزهای این استان امسال در ایام اربعین پذیرای هیچ زائری نیست، افزود: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا مرزهای ایلام با کشور عراق برای تردد زائران به طور کامل مسدود است و هیچ‌گونه رفت و آمدی انجام نمی‌شود.

وی از بسته شدن مبادی ورودی استان برای تردد زائران به مرز مهران خبر داد و یادآور شد: با کمک نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مرتبط تردد زوار از مبادی ورودی استان در استان‌های همسایه کنترل می‌شود.

استاندار ایلام از مردم خواست: با توجه به اینکه بدلیل شیوع کرونا و بر اساس مصوبات ستاد ملی مرزهای دو کشور ایران و عراق برای تردد زوار بسته است و ترددی در آن‌ صورت نخواهد گرفت، به هیچ عنوان به استان سفر نکنند.

بنابر اعلام استاندار ایلام، مرز بین‌المللی مهران برای عبور زائران حسینی در ایام اربعین امسال بسته است و به هیچ عنوان اجازه ورود در این مرز داده نخواهد شد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: بنابر اعلام مسئولان کشور عراق و باتوجه به فراگیری بیماری کرونا، استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران پذیرای زائران حسینی نخواهد بود و در این راستا هیچ برنامه‌ای برای پذیرش زائران و خدمت‌رسانی به آنها در این مرز وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های مصوب ستاد کرونای کشور راهپیمایی اربعین به عنوان کنگره جهان اسلام امسال برگزار نمی‌شود و موکب‌ها در مسیر مرز مهران حق برپایی و فعالیت ندارند.

استاندار اسلام با قدردانی از تلاش نیروزهای مرزبانی، تاکید کرد: نیروی انتظامی و مرزبانی همواره در خط مقدم نظم و امنیت در کشور و مرزها بوده و امروز این صلابت و اقتدار، بی‌بدیل و ستودنی است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام در تامین امنیت بالا در مرزهای استان، گفت: فرماندهی مرزبانی ناجا در کنار دیگر نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و سپاه پاسداران با حضور مقتدر خود امنیت و آرامش بالایی را در مزرهای کشور ایجاد کرده است.

سردار احمدعلی گودرزی از بسته شدن مرزهای کشور با عراق برای تردد زوار خبر داد و افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا تحت هیچ عنوانی این مرزها برای تردد زوار گشوده نخواهد شد و در این خصوص مرزبانی ناجا با آمادگی کامل به وظایف خود عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز