خبرگزاری کار ایران

به صورت ویدئو کنفرانس؛

نشست کارگروه ویژه ایرانیان سفارت کشورمان در برلین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۴۵۸

نشست کارگروه ویژه ایرانیان سفارت ایران در آلمان با مشارکت مجازی حسین جابری انصاری معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس و مدیران دبیرخانه شورایعالی ایرانیان، و حضور سفیر و رایزن فرهنگی و دیگر اعضای کارگروه، برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمود فرازنده، سفیر کشورمان در ابتدای این نشست که سه تن از ایرانیان نخبه مقیم آلمان نیز به عنوان میهمان ویژه در آن حضور داشتند، ضمن معرفی میهمانان، گزارشی از اقدامات نمایندگی در چارچوب کارگروه ویژه ایرانیان ارائه کرد. 

سپس جابری انصاری معاون وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات صورت گرفته در مفهوم «مهاجرت» و تبدیل آن به امری عادی در سایه توسعه ارتباطات دنیای امروز و تاکید بر ضرورت حفظ و تحکیم پیوندهای ایرانیان مقیم خارج از کشور با مام میهن، تشکیل کارگروه ویژه ایرانیان در ۵۰ نمایندگی ایران در جهان را اقدامی در راستای تقویت پیوندها با هموطنان مقیم خارج دانست و افزود: علیرغم رویکرد روشن دولت در زمینه تسهیل و تقویت روابط ایرانیان مقیم خارج با کشورشان، در حوزه های اجرایی و عملیاتی  قصور و تقصیر داریم و هنوز مسیری طولانی در جهت ارتباط فعال با هموطنان خارج از کشور پیش روی ما است.

در بخش بعدی این نشست دکتر عفت السادات شهریاری، دانش آموخته معماری دانشگاه فنی برلین، در خصوص پروژه تبدیل کارخانه سیمان ری به یک موزه صنعتی - تاریخی و رایزنی های صورت گرفته جهت اجرای آن توضیحاتی ارائه کرد و سپس به پیشنهاد دو مجموعه فنی و حرفه ای آلمان برای پیاده سازی الگوی کاربردی توأمان «آموزش» و «کار» این کشور و کمک به کاهش شکاف میان بخش صنعت و دانشگاه در ایران و نیز ظرفیت های عملیاتی در قالب همکاری با دانشگاه فنی برلین پرداخت.
 
سپس «حسین ثابت بکتاش» کارآفرین و پیشکسوت صنعت گردشگری مقیم آلمان، گزارشی از فعالیت های خود در عرصه سازندگی کشور از جمله ساخت «هتل داریوش کیش» و نیز پروژه بزرگ در حال اجرای فرهنگی، تفریحی، اقامتی «طرق مشهد» و ساخت بزرگترین مجسمه فردوسی در این مجموعه، ارائه کرد. 

در بخش بعدی نشست «افشین درم بخش» فعال فرهنگی و هنری ایرانی مقیم آلمان به اقدامات و فعالیت های خود از جمله در برگزاری نمایشگاه های هنر معاصر و معرفی آثار جوانان هنرمند اما ناشناخته ایرانی به مردم آلمان پرداخت. «درم بخش» همچنین برنامه گرامیداشت مناسبات دیپلماتیک ۱۵۰ ساله ایران و آلمان در سال ۲۰۲۳ را فرصت مغتنمی برای توسعه روابط فرهنگی - هنری دو کشور دانست. 

جابری انصاری معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در پایان این نشست ضمن اشاره به «ایرانیت»، «اسلامیت» و «تشیع» به عنوان عناصر هویت بخش تاریخ و تمدن ایران، تاکید کرد: هنر ما باید این باشد که همگام با وجدان عمومی ملت ایران، این عناصر هویتی سه گانه را به صورت دوائری متحد المرکز و نه جدا از یکدیگر ببینیم و با این رویکرد به تدبیر و تسهیل امور بپردازیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز