خبرگزاری کار ایران

موسوی لارگانی:

عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد وزیر صمت مغایر با قانون اساسی است

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۷۴۴

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طبق قانون اساسی رئیس جمهور باید برای بررسی رأی اعتماد وزرا در صحن علنی حضور پیدا کند اما متأسفانه دو بار نسبت به این مسئله بی‌اعتنایی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، سید ناصر موسوی لارگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آیین ‌نامه داخلی مجلس گفت: قطعاً اگر ما سوال از رئیس جمهور را که با امضای ۱۹۶ نفر از نمایندگان مطرح شد، در دستور کار مجلس قرار داده بودیم رئیس جمهور به این میزان به مجلس و نمایندگان که طبق فرمایش رهبری عصاره فضائل ملت هستند، توهین نمی‌کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق قانون اساسی رئیس جمهور باید برای بررسی رأی اعتماد وزرا در صحن علنی حضور پیدا کند اما متأسفانه دو بار نسبت به این مسئله بی‌اعتنایی کرده این در حالی است که رئیس محترم قوه قضائیه و رئیس محترم قوه مقننه از نظر جایگاه و شأن در حد رئیس جمهور هستند اما مشاهده می‌کنیم که آنها حاضرند که بین مردم بروند.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه اخیرا در سفر به استان اردبیل با مردم عادی دیدارهایی را داشت، همچنین رئیس محترم قوه مقننه آقای قالیباف نیز در سفر به خوزستان در میان مردم در تمام شهرستان‌ها حضور پیدا کرد اما متأسفانه رئیس جمهور حتی حاضر نشد که در جلسه با حضور ۲۸۰ نفر از نمایندگان شرکت کند از این رو اگر خطری وجود دارد برای نمایندگان هم هست، نمایندگانی که از نظر پست سازمانی با وزرا یکسان هستند.

موسوی لارگانی افزود: از رئیس مجلس می‌خواهیم که به جد پیگیر این موضوع باشند از این رو اگر ما در قالب سوال هم رئیس جمهور را نیاوریم وی را دعوت می‌کنیم تا همین سوالات را جواب بدهد حال سوال پیش می آید که چه زمانی قرار است این امر محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز