خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش داد؛

تحریم‌های جدید، واردات دارو برای ایران را در جریان موج سوم کرونا سخت‌تر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۳۵۳

بلومبرگ در گزارشی به تحریم‌های جدید ادعایی ترامپ علیه ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا، بلومبرگ در گزارشی نوشت: طرح ایالات متحده برای قطع دسترسی کامل ایران از سیستم مالی جهانی می‌تواند مانع توانایی ایران در تأمین مواد غذایی و دارو شود، آن هم درست در زمانی که برای مهار  شیوع مجدد ویروس کرونا در خاورمیانه تلاش می‌کند.

سه فرد آشنا با این موضوع روز دوشنبه گفتند  که دولت ترامپ در حال بررسی بیش از ده بانک و هدف قرار دادن کل بخش مالی ایران است.

دو سال پس از خروج ایالات متحده از توافق مهم ۲۰۱۵ و اعمال مجدد تحریم‌های گسترده از جمله تحریم  صادرات  نفت، تلاش واشنگتن برای مجبور کردن ایران به مذاکرات جدید در مورد برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های خود در منطقه گسترش یافته است.

سید عبدالرضا حجازی فرهمند مدیر عامل دارو پلاسما ایرانیان در این باره گفت: من واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. دسترسی به پول قطعاً برای ما دشوارتر خواهد شد.

بر اساس این طرح‌، دولت آمریکا حدود ۱۴ بانک در ایران را در لیست سیاه قرار می‌دهد که تاکنون از برخی محدودیت‌های ایالات متحده فرار کرده‌اند.

بانک سامان و بانک خاورمیانه در لیست این  بانک‌ها قرار دارند، این دو بانک هنوز قادر به انجام تجارت بشردوستانه و واردات مواد غذایی و دارویی به ایران هستند.

واردکنندگان دارو و شرکت‌های تهیه کننده دارو در ایران اکنون این احتمال را دارند که تحریم‌‌های جدید پیشنهادی کار آنها را سخت کند. این اتفاق می‌تواند شرکت‌هایی که می‌توانند نقل و انتقالات مالی را انجام دهند در معرض دید ترامپ قرار دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز