خبرگزاری کار ایران

منافن بررسی کرد؛

عراق؛ نگران تنش میان ایران و آمریکا

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۵۷

منافن در تحلیلی به تنش میان ایران و آمریکا و نگرانی‌های عراق از این مساله پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از منافن، دو مقام عراقی و دو دیپلمات غربی گفتند: واشنگتن مقدمات را برای خارج کردن دیپلمات‌ها از عراق پس از هشدار به بغداد در مورد تعطیلی سفارت خود فراهم کرده است، اقدامی که عراقی‌ها از آن می‌ترسند این است که ممکن است آمریکا کشورشان را به منطقه جنگ تبدیل کند.

این تصمیم آمریکا به نوبه خود امکان اقدام نظامی را باز می‌کند، تنها چند هفته به انتخابات باقی مانده است در حالی که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ رویکردی سختگیرانه  نسبت به تهران اتخاذ کرده است. 

دو منبع در دولت عراق گفتند که مایک پمپئو یک هفته پیش در یک تماس تلفنی با رئیس‌جمهور برهم صالح، خبر بستن سفارتخانه‌ها را داده است.

عراق کشوری است که روابط نزدیکی با هر دو کشور دارد. اما این امر باعث شده است که خطر دائمی تبدیل شدن به یک میدان جنگ برای عراق شکل بگیرد. 

این خطر در ژانویه امسال صورت گرفت، زمانی که واشنگتن مهمترین فرمانده نظامی ایران، سردار قاسم سلیمانی را با حمله هواپیمای بدون سرنشین در فرودگاه بغداد ترور کرد. ایران با شلیک موشک به پایگاه‌های آمریکا در عراق پاسخ داد.

عراقی‌ها نگران تأثیر انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر بر تصمیم‌گیری دولت ترامپ هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز