خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

ما به التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب دلالان رفته است

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۲۶

رئیس مجلس با انتقاد از نابسامانی شبکه توزیع کالا در کشورر گفت: وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاها اختصاص داده شد، انتظار می‌رفت که با همان قیمت به دست مردم برسد ولی در واقع چنین اتفاقی رخ نداد. زیرا مابه التفاوت ارز تخصیص داده شده با قیمت اصلی به جیب دلالان می‌رفت.

به گزارش ایلنا، کلیات طرح تامین کالاهای اساسی امروز سه شنبه هشتم مهرماه ۹۹  با ۲۱۳ رای در مجلس تصویب شد و در ادامه این طرح با ۲۰۴ رای موافق برای چکش کاری بیشتر  به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

"محمدباقر قالیباف" رئیس مجلس شورای اسلامی از نابسامانی شبکه توزیع کالا در کشور انتقاد کرد و گفت: مجلس پیش از این نیز به طرح جهش تولید و تامین مسکن رای مثبت داده بود که این نشان دهنده  تلاش مجلس یازدهم در بهبود شرایط اقتصادی است.

وی با اشاره به سخنان "حمید پورمحمدی" معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و نماینده دولت در جریان تصویب طرح تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: در سخنان پورمحمدی و همکاران در کمیسیون برنامه و بودجه نکاتی بود که لازم است این طرح برای بررسی بیشتر جزئیات به کمیسیون ارجاع شود تا پس از بررسی پیشنهادهای نمایندگان در صحن علنی مطرح شود.

رئیس مجلس ادامه داد: اینکه کالاها بین مردم توزیع شود بسیار مهم است و نابسامانی فعلی در شبکه توزیع سبب محقق شدن این امکان می شود و دولت در این بخش هنوز موفق نبوده است. زیرا  وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاها اختصاص داده شد، انتظار می‌رفت که با همان قیمت به دست مردم برسد ولی در واقع چنین اتفاقی رخ نداد. زیرا مابه التفاوت ارز تخصیص داده شده با قیمت اصلی به جیب دلالان می‌رفت.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید سبد کالا بین مردم توزیع شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه منابع مالی این طرح به درستی شفاف سازی شود و دولت از انجام آن برآید این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز