خبرگزاری کار ایران

شریعتی نیاسر در تذکر شفاهی:

رییس‌جمهور باید حداقل به صورت مجازی در جلسه رای اعتماد حاضر می‌شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۲۵

نماینده تهران در مجلس گفت: حضور مجازی رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر صمت مغایرتی با مصوبه ستاد کرونا نداشت.

به گزارش ایلنا، مالک شریعتی نیاسر در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: کاش امروز آقای روحانی ولو به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه رأی اعتماد حاضر می‌شدند چرا که حضور مجازی مغایرتی با مصوبه ستاد ملی کرونا نداشت، احترام ایشان به قوه مقننه احترام به مردم تلقی می‌شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دیگر معطل ماندن اجرای قانونی است که هیأت امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس جمهور باید در خصوص آن تصمیم بگیرد. بر این اساس قانون توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، سال ۹۸ تصویب شد و آیین‌نامه اجرایی آن تهیه، تصویب و ابلاغ شده است، همچنین شرکت‌های منتخب در قالب ۱۲ طرح به ظرفیت یک میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه در روز تعیین شدند.

وی ادامه داد: از وزیر نفت پیگیری کردیم که چرا مجوزها صادر نمی‌شود؛ گفتند معطل مصوبه هیأت امنای صندوق توسعه ملی برای تنفس خوراک طبق قانون است، اگرچه اعطای مجوز برای احداث معطل مصوبه صندوق نیست اما شرکت‌ها دست و بالشان می‌لرزد و تا مجوز اعطای تأمین خوراک نداشته باشند، کاری نمی‌کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس جمهور در قانون پیش‌بینی شده که ۳۰ درصد منابع اجرای این طرح از بورس تأمین شود، این روزها بورس نیازمند یک لنگرگاه محکم است و اجرای این قانون می‌تواند حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان منابع واقعی در یک ابرپروژه را به بورس بیاورد و تعمیق دهد و این مهم را به عنوان یک لنگرگاه تلقی کند.

شریعتی افزود: ظاهراً دوم  مهر ماه جلسات هیأت امنای صندوق تشکیل شده اما تنفس خوراک به تصویب نرسیده است لذا باید گفت آقای روحانی اعطای این فرصت طلایی به تولید داخلی برای شکست تحریم نفتی نیازمند اشاره به کاخ سفید در واشنگتن نداشت و شما هم می‌توانید این تصمیم را بگیرید لذا مجلس خواستار تسریع در این مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز