خبرگزاری کار ایران

حاجی بابایی در صحن مجلس:

مجلس پیگیر ارائه سبد رایگان به ۲۰ میلیون نفر است

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۱۷۱

رئیس برنامه و بودجه تاکید کرد: مجلس طبق طرح حمایت معیشتی پیگیر ارائه سبد رایگان به ۲۰ میلیون نفر و سبد کالا با ۵۰ درصد تخفیف به ۴۰ میلیون نفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۸ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی گفت: هیچ کس‌ شک ندارد که ما به عنوان نمایندگان مردم با پای برهنه باید کالاهای اساسی را در خانه‌ها به آنها برسانیم بر همین اساس طرحی را تهیه کردیم که ۲۰۰ نفر از نمایندگان با فوریت آن و ۲۰۰ نفر با اولویت آن موافقت کردند. در این طرح پیش‌بینی کردیم ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع اختصاص دهیم که از این منابع به ۲۰ میلیون نفر در کشور که در تهیه غذای روزمره خود با مشکل مواجه‌اند، کالاهای اساسی را برسانیم و سبد کالا با ۵۰درصد قیمت را برای ۵۰ میلیون نفر دیگر تأمین کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس تبصره ۱۴ طرح دولت به ۶۰ میلیون نفر کارت الکترونیک داده و هر ماه کمک‌های معیشتی را به حساب آنها واریز می‌کند، ما از میان این ۶۰ میلیون می‌خواهیم به ۲۰ میلیون نفر سبد کالای رایگان و به ۴۰ میلیون نفر با ۵۰ درصد تخفیف این سبد را اختصاص دهیم. 

وی ادامه داد: مجلس همچنین برای ۵ میلیون بازنشسته طبق مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه شرایطی را مهیا کند که ۹۰ درصد حقوق مشاغل هم‌تراز خود را دریافت کنند. ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت این بخش با کمبود منابع مواجه‌ایم البته در کنار آن ۱۰ هزار میلیارد تومان برای کمک به دولت در بخش عمرانی در نظر گرفتیم که از این بخش هزاران پروژه معادل صد هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود.

حاجی بابایی اظهار کرد: دولت چگونه طبق تبصره ۲ بند (و) این طرح می‌تواند ۵۰ هزار میلیارد تومان پول را بر اساس مصوبه مجلس توزیع کند اما مجلس نمی‌تواند برای ۱۵ هزار میلیارد تومان تصمیم بگیرد، بر اساس تبصره (۱۴) ۲۵۰ هزار میلیارد درآمد و ۲۵۰ هزار میلیارد هزینه وجود دارد، ما دو ماه اول سال به دلیل کرونا مشکلاتی داشتیم و نتوانستیم بنزین بفروشیم اما طبق این طرح ما ۱۰ مورد را استثنا کردیم از جمله ایثارگران، معیشت، یارانه نقدی، دارو و آموزش و پرورش اما بر اساس همین تبصره ۱۴ ، ۲۰ هزار میلیارد به شرکت نفت داده می‌شود که مجلس می‌خواهد از این میزان تنها ۵ هزار میلیارد را برداشت و برای تأمین کالاهای اساسی رایگان در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: ما در ارتباط با تأمین منابع برای تأمین کالاهای اساسی اطمینان صددرصد داریم البته دولت و کمیسیون می‌توانند در فرصت یک هفته‌ای درباره تأمین منابع از سایر موضوعات به توافق برسند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز