خبرگزاری کار ایران

آسیا تایمز:

سازمان ملل در کاهش فشار ناشی از تحریم‌های اقتصادی ناتوان بوده است

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۱۶۲

آسیا تایمز در تحلیلی به ناتوانی سازمان ملل در مقابل اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از آسیاتایمز، ایران، روسیه، چین و جو بایدن، معتقدند که آمریکا با رهبری دونالد ترامپ منزوی است. دولت‌های اروپایی آلمان، انگلیس، فرانسه، دور زدن تحریم‌ها و مقابله با آمریکا را متعهد شده‌اند . مسکو و پکن نیز در این باره توافق کرده‌اند که با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالفت کنند.

بعد از این مخالفت‌ها، آمریکا به دنبال فعال کردن مکانیزم ماشه برآمد، اگرچه ایالات‌متحده فکر می‌کرد که این مکانیزم زمانی که یکی از امضاکنندگان برجام بخواهد، به سادگی فعال می‌شود، اما اروپایی‌ها با همراهی روسیه و چین استدلال کردند که واشنگتن از این توافق خارج شده و دیگر عضوی از آن نیست. 

درحالی‌که تحریم‌های اقتصادی آمریکا موجب فشار زیادی بر ایران شد، سازمان‌ملل نتوانست حتی اقدامی برای تعدیل و یا کاهش آن آنها انجام دهد.

از سوی دیگر با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا، ایران و اروپا اکنون انتظار دارند که اگر بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود، تحریم‌های آمریکا برداشته ‌شوند و آمریکا  نیز بار دیگر به توافق هسته‌ای بازگردد. اما اگر بایدن به هر دلیلی تحریم‌های آمریکا را تعلیق و لغو نکند و یا ترامپ بار دیگر انتخاب شود، هیچ کاری از دست سازمان‌ملل برای مقابله با آمریکا ساخته نیست و بار دیگر سازمان ملل در انزوا می‌رود و نمی‌تواند برای کمک به ایران در مقابل فشار حداکثری ایستادگی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز