خبرگزاری کار ایران

توضیحات قالیباف درباره غیبت رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۰۳۹

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی به دلیل پروتکل‌های بهداشتی و مسائل مربوط به کرونا است.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۱۳۱ گفت: بر اساس این اصل در صورتی که رئیس جمهور بیش از دو ماه غیبت کرده یا بیمار شود، با اذن مقام معظم رهبری مسئولیت به عهده معاون ایشان است و آقای روحانی از روز افتتاحیه مجلس در ملاء عام حاضر نشده است.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است، افزود: اصل ۱۲۱ قانون اساسی می‌افزاید که رئیس جمهور سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خود را در راه ایفای مسئولیت‌ها به کار گرفته و خود را وقف خدمت به مردم کند.

وی اضافه کرد: بر اساس اصل ۱۲۳ قانون اساسی رئیس جمهور موظف است به مصوبات مجلس عمل کند، این در حالی است که اگرچه ماده ۲۰۲ و ۲۰۴ قانون آیین‌نامه داخی تصریح می‌کند که در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی رئیس جمهور باید در جلسه حضور یابد، اما ایشان به قانون عمل نکرده و در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی حاضر نشده است.

سلیمی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور موظف است به مصوبات مجلس عمل کند، ادامه داد: حضور نیافتن رئیس جمهور در نشست امروز مجلس شورای اسلامی که با دستور کار بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت برگزار می‌شود، استنکاف از قانون است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در برابر حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی سکوت کرده است، تصریح کرد: به زعم من برگزاری جلسه بدون حضور آقای روحانی خلاف آیین‌نامه است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه مطرح می‌شود حضورنیافتن رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است، اما چرا این ستاد برای سایر سران قوا مصوبه‌ای ندارد و روسای قوه مقننه و قضائیه در این ایام سفر کرده و جلسه برگزار می‌کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد خلاف آیین‌نامه نیست و عدم حضور ایشان به دلیل پروتکل‌های بهداشتی و مسائل مربوط به کرونا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز