خبرگزاری کار ایران

د نشنال منتشر کرد؛

ممنوعیت فروش موتور هواپیماهای جنگنده آلمان به ایران با طرح یک ادعای مضحک

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۶۱۲

روزنامه د نشنال به انتشار ادعایی از سوی آلمان علیه ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از د نشنال، دولت آلمان فروش موتورهای هواپیماهای جنگنده را به ایران ممنوع کرد. 

د نشنال مدعی شد: یک محموله از این موتورها در ساخت پهپادهایی که انصارالله  از آنها برای حمله به عربستان استفاده کرده‌اند، مورد استفاده قرار گرفته است.

در ادعای واهی این روزنامه آمده است که محموله فوق‌الذکر شامل ۴۲ موتور پروانه‌ای دو سیلندر بوده که در پهپادهای انصارالله استفاده شده و در سال ۲۰۱۵ از آلمان به تهران ارسال شده بود.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که نه تنها مسئولان ایران بارها چنین فرضیه واهی را رد کرده‌اند بلکه به فرض صحت ادعای نصب این موتور روی پهپادهای مورد استفاده انصارلله، طوری این مساله مطرح شده که گویی آلمان این موتورها را به صورت انحصاری برای ایران تولید کرده و هیچ فرد، گروه یا کشور دیگری جز ایران دسترسی به این موتورها نداشته‌اند. در حالی که این ادعا به یقین درست نیست و این شرکت این موتورها را در اختیار کشورها و گروه‌های دیگری نیز قرارد داده و هر کشور و گروهی که بخواهد به ابزار نظامی دست یابد، می‌تواند آن را از بازارهای مختلف جهان به طرق گوناگون تهیه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز