خبرگزاری کار ایران

دیدار معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با دو خانواده شهید در هفته دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۵۸۴

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با خانواده دو شهید جنگ تحمیلی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، امین‌حسین رحیمی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور در منزل شهدای هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از مقام شهدا با خانواده شهیدان محمد گودرزی و ناصر جمشیدی دیدار و از صبر و مجاهدت آنان تقدیر کرد.

این مقام عالی قضایی در حاشیه این دیدار با اشاره به دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بیان کرد: خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و امنیت و آرامش کشور مدیون فداکاری شهیدان و مقاومت‌های خانواده آنها است.

رحیمی با اشاره به حماسه‌آفرینی همسران شهید در جبهه عشق و ایثار خطاب به همسر شهید گودرزی عنوان کرد: ما از شنیدن خاطرات این شهدای والا مقام هیچ‌گاه سیر نمی‌شویم.

شهید محمد گودرزی متولد سال ۱۳۲۰ در دوران جنگ تحمیلی پس از حضور در نبرد حق علیه باطل کارنامه قبولی  خود را از درگاه حق گرفت و تحصیل را در دانشگاه جبهه به پایان رساند. این شهید والامقام در مورخ ۲۳/۰۸/۱۳۶۱ در عملیات مسلم ابن عقیل منطقه مندلی عراق به فیض شهادت نائل شد و  در سال۷۷ پیکر مطهر وی طی عملیات تفحص برون مرزی شناسایی و با مبادله با اجساد عراقی در خاک وطن آرام گرفت.

 فرزند این شهید بزرگوار در سخنانی یاد آور حماسه‌های تکرار نشدنی دفاع مقدس شد و اظهار داشت: خوشا به حال کسانی که به فرمان ولی امر خود به پا خواستند و از دین و وطن خود دفاع کردند و در این راه به درجه‌ای رسیدند که نزد خدای متعال بالاترین مقام را دارند. وی ضمن تشکر از حضور گرم معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: ان شا الله خداوند متعال توفیق دهد تا بتوانیم در این مسیر گام برداریم .

شهید ناصر جمشیدی فرزند امیر سال ۱۳۳۲ در شهرستان الیگودرز چشم به جهان گشود و تا پایان دوره متوسطه درس  خواند و دیپلم گرفت. وی در سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد و صاحب سه پسر و چهار دختر شد.  با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و مجروح شد. شهید ناصر جمشیدی دوازدهم تیر ۱۳۶۸با سمت فرمانده گردان پدافند هوایی ( جعفر طیار) از تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل العباس لرستان در بیمارستان زادگاهش بر اثر عوارض ناشی از مجروحیت به مقام شهادت نائل شد و پیکر مطهر وی در گلزار شهدای الیگودرز آرمید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز