خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست بررسی مشکلات تولیده کننده ورشکسته در دادستانی کل کشور

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۵۷۴

نشست بررسی مشکلات تولیده‌کننده ورشکسته در دادستانی کل کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:

«چهارشنبه هفته گذشته بود که در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر تعطیل شدن کارخانه «فرش تابان مهر» و اظهارات مهدی کلیددارزاده، مدیرعامل این شرکت، معاون قضایی دادستان کل کشور از ورود قوه قضاییه برای بررسی مشکل این تولید کننده و پیگیری وقایعی که در گذشته اتفاق افتاده خبر داد.

پیرامون حل مشکلات این تولیدکننده شب گذشته، جلسه ای در دادستانی کل کشور برگزار شد.

در این جلسه که سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور و  رییس کمیته حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری قوه قضائیه، زالی دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صمت و مهدی کلیدارزاده، مدیرعامل شرکت تابان کشور در آن حضور داشتند، مشکلات این شرکت تولیدی ورشکسته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون دادستان کل کشور، پس از استماع اظهارات کلیددارزاده گفت: قصد ما این است که مسائل و مشکلات مطرح شده مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

عمرانی از وکیل این شرکت تولیدی، درخواست کرد گزارشی از مشکلات شرکت و درخواست های مد نظر  به صورت گردش کار به دادستانی کل کشور ارائه کند.

رییس کمیته حمایت از تولید و سرمایه گذاری قوه قضاییه ضمن تاکید بر پیگیری فوری و بررسی مشکل واحد تولیدی مذکور تاکید کرد: مجموعه ای برای حمایت از تولید و ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی قوه شکل گرفته، درب باز دادستانی کل کشور برای استماع صحبت‌های تولیدکنندگان که به دستورات و اقدامات رئیس قوه قضاییه امیدوار و دل بسته اند کمترین کاری است که در وهله اول انجام می‌شود اکثر مشکلات مطروحه با دستگاه‌های مختلف از جمله سیستم بانکی، تأمین اجتماعی، مالیات ، گمرک و وزارتخانه های صمت و جهاد است اساس کار مداخله و حل و فصل مشکلات و در صورت لزوم تذکرات و هدایت امور به مسیر قانونی همگام با سیاست های کلی نظام در سال مزین به جهش تولید است.

معاون دادستان کل کشور گفت: در راستای رفع مشکل تولید در اکثر موارد کارخانه ها و بنگاه های تولیدی مورد بازدید قرار می گیرند.

عمرانی با اشاره به ظرفیت‌های قوه قضاییه در زمینه رفع مشکل تولید اظهار کرد: باید برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری  در تحقق جهش تولید از همه ابزار و ظرفیت های قانونی بهره جست و ما اجازه نخواهیم داد در شرایط موجود هیچ کارخانه ای تعطیل و کارگری بیکار شود و مصمم هستیم با کسانی که تعمداً چوب لای چرخ تولید بگذارند قاطعانه برخورد نماییم.

همچنین در این جلسه کلیدارزاده، مدیرعامل کارخانه ورشکسته «فرش تابان مهر»، با تشریح مشکلات خود در راه اندازی مجدد کارخانه، ضمن تقدیر از ورود فوری مسئولان به موضوع و پیگیری‌های انجام شده گفت: برگزاری جلسه بررسی مشکلات شرکت و پیگیری‌های معاون دادستان کل کشور باعث قوت قلب بنده شد.

وی با اشاره به اظهارات معاون دادستان کل کشور در رابطه با پیگیری جدی موضوع ابراز امیدواری کرد تلاش مسئولان در جهت رفع مشکلات کمک کند.

این تولیدکننده در اظهارات خود گفت:اطمینان دارم با توجه به توجه ویژه ای که اخیرا به موضوع رونق تولید بدلیل رونق تولید شکل گرفته است، مشکلات کارخانه مجدانه پیگیری می شود.

گفتنی است هفته پیش گفت و گویی از کلیددارزاده، تولید کننده کشور مبنی بر اینکه کارخانه وی دچار ورشکستگی شده و خواستار کمک مسئولان در بازگشایی مجدد کارخانه خود شده بود، در فضای مجازی منتشر شد.

کلیددارزاده با گلایه از بانک سپه و سازمان تامین اجتماعی از ورشکستگی کارخانه خود به دلیل فشار نهادهای مختلف دولتی خبر داده بود.

وی که از ایرانیان مقیم آلمان است گفت: در پی دعوت مسئولان دولت ایران برای اشتغالزایی و تولید به کشور آمده ولی حالا نه تنها کارخانه فعالی ندارد بلکه سرمایه خود را نیز از دست داده و به دلیل ممنوع الخروجی، ۶ سال است که فرزندان خود را ندیده است و سازمان تأمین اجتماعی در اقدامی غیرقانونی، کارخانه اش را توقیف و کلید همه درهایش را عوض کرده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز