خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

۹۰ درصد اراضی طبیعی در اختیار سازمان‌های اجرایی و دولتی است/ تثبیت بیش از ۴۰ درصد از اراضی ملی در طرح کاداستر طی ۶ ماه اخیر

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۹۸۴

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۹۰ درصد اراضی طبیعی در اختیار سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و دولتی است.

به گزارش ایلنا، ذبیح الله خداییان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش سراسری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: درصد بالایی از پرونده‌هایی که در قوه قضاییه تشکیل می‌شود، مربوط به زمین و مسکن است که اجرای طرح کاداستر از تشکیل این پرونده‌ها جلوگیری می‌کند.

وی افزود: ۹۰ درصد این اراضی در اختیار دستگاه‌های اجرایی و دولتی است که انتظار ما از این دستگاه‌ها این است که پای کار بیایند و برای سنددار کردن اراضی و منابع طبیعی اقدام کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها اراده‌ای برای مستند کردن اراضی خود ندارند در حالی که این کار هزینه‌ای برای آن‌ها ندارد و به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

خداییان گفت: در واقع با کمک دستگاه‌های اجرایی و دولتی با کمک طرح کاداستر تمام اراضی دولتی و املاک و مستغلات آن‌ها سند دار و اسناد کاداستری برای املاک آن‌ها صادر می‌شود که علاوه بر سند دار شدن این اراضی شفافیتی بوجود می‌آید.

وی افزود: وزارت نیرو، نفت، آموزش و پرورش و سازمان جنگل‌ها و مراتع از جمله دستگاه‌هایی هستند که بیشترین اراضی دولتی را دارند و باید اقدام جدی برای مستند کردن اراضی ملی و دولتی کنند.

وی بیان کرد: در رابطه با اراضی ملی و طبیعی بیش از ٤٠ درصد از اراضی را تثبیت کردیم که بیشتر تثبیت اراضی ملی ظرف سال گذشته و به ویژه ٦ ماهه اخیر بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در ابتدای جلسه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس یادآور خلق حماسه‌هایی است که جز با خلوص نیت امکان خلق آن حماسه‌ها وجود ندارد.

خداییان با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس صحنه‌هایی همچون صحنه‌های کربلا مشاهده کردیم، گفت: پدران و مادران همزمان که پیکر فرزند خود را تحویل می‌گرفتند فرزند دیگرشان را رهسپار جبهه می‌کردند.

وی گفت: در جنگی تمام عیار که از یک طرف استکبار جهانی قرار داشت و در طرفی دیگر جوانان غیور ایران اسلامی بودند، پیروز شدیم و طبیعی است که خسارت‌های زیادی دیدیم و مهمترین آن از دست دادن بهترین انسان هاست.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در هشت سال دفاع مقدس مظلومیت ما به اثبات رسید و قدرت اسلام به جهانیان ثابت شد و احساس اعتماد به نفس، عزت و استقلال و خودباوری از جمله آثار دفاع مقدس بود و وظیفه من و شما این است که شهدا کار حسینی کردند و ما رسالت زینبی خود را به جا آوریم.

خداییان گفت: اگر می‌خواهیم کشوری پیشرفته داشته باشیم و در مقابل جهانخواران بایستیم راهی جز توجه به آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز