خبرگزاری کار ایران

کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با ایلنا:

رئیس‌جمهور آینده نباید محدودنگر باشد/ یک جناح به‌تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۸۷۴

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار، گفت: گزینه انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند جوان باشد اما این مشروط بر پختگی است، اگر پختگی لازم را داشته باشد، طبیعتا از توان بالاتری هم برخوردار است.

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو به سمت انتخاب گزینه‌ای جوان خواهند رفت یا نه؟، گفت: این اصطلاح را مقام معظم رهبری گفتند اما از آن گاهاً برداشت‌های نادرستی صورت گرفته است. منظور از کسی که جوان باشد، فردی است که از نظر فکری جوان باشد و خیلی به سمت ملاحظات نرود تا بتواند در کشور کار جهادی و با قدرت انجام دهد. خب چنین فردی می‌تواند سن بالا هم داشته باشد اما روحیه، تفکر و توان جوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم در خصوص جوانی این است که فرد افکار و نظرات مختلف را به خوبی پذیرا باشد و بتواند با نظر جمع کار کند و انفرادی عمل نکند. این از جمله ویژگی‌های مهم جوان است.

کریمی اصفهانی در ادامه اظهار داشت: در خصوص جوان در نهج‌البلاغه آمده است، همانند زمین کشاورزی است که در آن هرچه بکاری رشد می‌کند و این باعث می‌شود که رشد خوبی را برای نظام و کشور داشته باشد، با توجه به مجموع این موارد، نمی‌‌توان از هم‌اکنون به طور قطع نظر داد، گزینه انتخابی می‌تواند جوان باشد اما این مشروط بر پختگی است، اگر پختگی لازم را داشته باشد خب طبیعتا از توان بالاتری هم برخوردار است.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درخصوص برخی اظهارنظرها از درون اصولگرایان که اصلاح‌طلبان را از حضور در انتخابات نهی می‌کنند، گفت: همه این‌ها صرفا حرف است، حرف‌های سیاسی و معمول که گفته می‌شود. اما این چنین نیست و همه باید حضور داشته باشند و حضور هم خواهند داشت.

وی افزود: خب در هر دوره از انتخابات اقبال عمومی به یک سمت بیشتر است، یکبار اصلاح‌طلبان و یک بار هم اصولگرایان، گاهی به دلیل این که اقبال به یک سمت کمتر است، امکان دارد که تحت تاثیر عملکرد دولت مستقر باشند و یک جناحی خیلی تمایل یا انگیزه برای شرکت نداشته باشد و بحث‌های این مدلی را در هر دوره داشته‌ایم اما از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ دوره‌ای نبوده که یک جناح به تنهایی میدان‌دار کار باشد.

کریمی اصفهانی در ادامه بیان داشت: چیزی که مهم است، این است که امروز ما باید این را بدانیم که یک جناح یا یک گروه نمی‌توانند به‌تنهایی مملکت را اداره کنند، باید تمام کسانی که توانی دارند به میدان بیایند و فردی هم که انتخاب می‌شود، نباید محدودنگر باشد. کسی که محدود فکر یا نگاه می‌کند، امکان مدیریت کشور را ندارد، باید افرادی سر کار بیایند که محدود فکر نمی‌کنند و تمام توانمندی‌های داخلی و افرادی که می‌توانند گره‌ای از کار را باز کنند را به کار گیرند.

وی در پایان گفت: باید به این نکته توجه داشته باشند که دولت یک فرد نیست و یک مجوعه است، افراد آن باید با دقت و هوشیاری انتخاب شوند و از میان همه که توانایی برای کار دارد، هر فردی اگر اقدامی انجام دهد آن به نام تمام دولت نوشته می‌شود و تنها به نام آن فرد نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز