خبرگزاری کار ایران

روز سه‌شنبه؛

نشست «مدیریت چالش‌های پسماند و راهکارهای آن» در مجلس برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۳۰۳

فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس شورای اسلامی نشست «مدیریت چالش‌های پسماند و راهکارهای آن با تاکید بر ایجاد نیروگاه‌های زباله سوز» را سه‌شنبه هشتم مهرماه برگزار می کند.

به گزارش ایلنا، سید شمس‌الدین حسینی رییس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس شورای اسلامی درباره نشست مدیریت چالشهای پسماند و راهکارهای آن با تاکید بر ایجاد نیروگاههای زباله سوز گفت:موضوع بحران مدیریت پسماند و تاثیر آن بر محیط زیست و آلودگی خاک و نفوذ گندابه های آن به آبهای سطحی و زیرزمینی  در بسیاری از شهرهای کشور به خصوص استانهای گلستان،مازندران و گیلان، مورد توجه مجلس است و نمایندگان خود را برای رفع آن متعهد می دانند.

نماینده مردم رامسر و تنکابن گفت: در نشست هفته آینده  فراکسیون، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، وزرای کشور، نیرو و جهاد کشاورزی ، استانداران تهران، گلستان، مازندران و گیلان و رییس مرکز پژوهشهای مجلس و تشکلهای بخش خصوصی دعوت شده ند.

رییس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس تصریح کرد: حل مشکل دپوی زباله‌ها را نمی‌توان فقط بر عهده شهرداری‌ها یا استانداریها قرار داد چراکه آنها  به‌تنهایی توان و امکان رفع این معضل بزرگ را ندارند  و لازم است که وزارتخانه‌های مربوطه و سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور به‌عنوان مهم‌ترین نهاد مرتبط، برای ساماندهی زباله‌ها مصمم  و با برنامه  برای رفع این معضل ملی ورود کنند.

رییس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه تمام شهرهای شمالی با بحران زباله درگیرند، گفت: تنها در استان مازندران روزانه بیش از 400تن زباله بیمارستانی و دورریزهای خانگی و صنعتی تولید و دپو می‌شود و متاسفانه هر تن زباله 500لیتر شیرابه تولید می‌کند که وارد آب‌ها و سفره‌های زیرزمینی می‌شود و مجددا به چرخه مصرف بر می گردد.

حسینی افزود: شیرابه‌های ناشی از زباله‌های دپو شده، از همان راهی که باران طی می‌کند ، از رودخانه‌ها و درنهایت دریای خزر سر در‌می‌آورند و در راه هر موجود زنده‌ای را نابود می‌کنند.

نماینده تنکابن و رامسر تاکید کرد نمایندگان استانهای شمالی کشور متعهد و مصمم هستند تا به عنوان یک کار اساسی و اصولی در این دوره مجلس شورای اسلامی به کمک  بخش خصوص و دولت این معضل را به عنوان یک نمونه ملی حل کنند.

رییس کمیسیون جهش ورونق تولید ونظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی افزود: اگرچه تاکنون اقداماتی چون ساخت کارخانه های کمپوست انجام گرفته ویا طرحهایی چون نیروگاه زباله سوز دردست انجام است،لیکن  ویژگی های کالاهای زیست محیطی چون  داشتن ماهیت کالای عمومی واثرات خارجی سبب کاستی هایی ازجمله تامین مالی این طرحها شده است.

حسینی ضمن تصریح برضرورت نگاه جامع به این موضوع، افزود:برای برخوردای از همه دیدگاهها و به دست امدن مدل اجرایی مناسب، کازشناسانی از بخشهای مختلف دعوت شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز