خبرگزاری کار ایران

امام جمعه مشهد:

قصد آمریکا از مذاکره تسلط بر کشور است/ اکنون در شرایط صلح امام حسن (ع) نیستیم

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۲۶۷

امام جمعه مشهد گفت: قصد آمریکا از مذاکره، مسلط شدن بر کشور است و می‌خواهد ما را تسلیم کند و بر ما مسلط شود.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه مجازی نماز جمعه مشهد گفت: کسانی که می‌پندارند مذاکره با آمریکا، خاتمه بخش تمام مضیقه‌ها و فشارهای اقتصادی است که استکبار جهانی بر ما وارد می‌کند، در مقام اثبات نظریه باطل خود به تحریف تاریخ متوسل می‌شوند.

وی ادامه داد: قطعنامه ۵۹۸ که در پایان جنگ به وسیله امام خمینی (ره) پذیرفته شد، در زمانی بود که ما پیروز جنگ بودیم، تعبیر امام راحل از پذیرش این قطعنامه و "نوشیدن جام زهر" این بود که به نتیجه نهایی مورد نظر شهدای دفاع مقدس نرسیدیم.

امام جمعه مشهد گفت: اگر آن روز جنگ ادامه پیدا می‌کرد و صدام را براندازی می‌کردیم و نظام بعث عراق به دست ما سقوط کرده بود، آمریکا بر عراق مسلط نمی‌شد و مردم مظلوم عراق بعد از مظالم جانکاهی که از حاکمیت حزب بعث و صدام کافر تحمل کرده بودند، گرفتار جنایات نابکارانه آمریکایی‌ها نمی‌شدند.

وی با اشاره به صلح حضرت امام حسن (ع) افزود: صلح آن حضرت، صلح نبود، متارکه جنگ بود. اگر حضرت امام حسن (ع) به شهادت می‌رسید، حضرت امام حسین (ع) هم شهید می‌شدند و دیگر جریان انقلاب کربلا و تداوم امامت پیش نمی‌آمد لذا حضرت امام حسن (ع)، مصلحت را در متارکه جنگ دیدند و از جنگ کنار کشیدند. آن حضرت طی ۱۰ سال عمر خود در جریان به قدرت رسیدن معاویه، همه زندگی خود را در مبارزه گذراندند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ما اکنون به لطف خدا در منطقه به‌ عنوان یک قدرت مطرح هستیم، جریان ما که جریان مقاومت است، هم آمریکا و هم ازناب آمریکا را در منطقه مستأصل کرده است. در چنین شرایطی، آمریکا می‌گوید با ما مذاکره کنید که تسلیم شوید.

وی گفت: ما اکنون در شرایط صلح حضرت امام حسن (ع) نیستیم و شرایط ما فرق می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز