خبرگزاری کار ایران

کوهساری در تذکر شفاهی:

شیب صعودی قیمت‌ها به گونه‌ای است که مردم در تامین مایحتاج روزانه خود با مشکل مواجه شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۴۳۷

یک نماینده مجلس تاکید کرد: شیب صعودی قیمت ها به گونه ای بوده است که مردم در تامین مایحتاج روزانه خود با مشکل مواجه شده اند، در کنار مصرف کنندگان کالاها، اصناف و بازاریان نیز هر روز شاهد کوچکتر شدن سرمایه خود هستند.

به گزارش ایلنا، غلامعلی کوهساری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲ مهر ) مجلس شورای اسلامی، طی تذکری با استناد به ماده ۲۳۵ آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس این ماده، رئیس جمهور و هر یک از وزرا موظف هستند در مردادماه هر سال براساس برنامه های ارائه شده خود در زمان تشکیل دولت گزارش عملکرد سال گذشته و سال آینده را به مجلس ارائه کنند.

نماینده رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه طی چند سال اخیر، به ویژه در ماه های گذشته شاهد افزایش بی رویه قیمت ها در بازار بوده ایم، این قیمت ها در کنار هزینه های درمان کرونا موجب درد مضاعفی برای مردم شده است.

وی ادامه داد: شیب صعودی قیمت‌ها به گونه‌ای بوده است که مردم در تامین مایحتاج روزانه خود با مشکل مواجه شده اند، در کنار مصرف کنندگان کالاها، اصناف و بازاریان نیز هر روز شاهد کوچکتر شدن سرمایه خود هستند، بنابراین در این مورد لازم است تا دولت با تامین کالاهای مورد نیاز و تسهیل ترخیص کالاهای اساسی در گمرکات کشور در جلوگیری از افزایش قیمت ها در کشور گام مهمی بردارد.

کوهساری تاکید کرد: در این مدت شاهد مشکلات فراوانی برای کشور بوده ایم که تحریم ها، مشکلات اقتصادی، بیکاری جوانان، بیماری کرونا، آموزش و پرورش و کشاورزی از جمله این مسائل است که باید دولت با توجه به آیین نامه داخلی مجلس نسبت به این مسائل در مجلس گزارش دهد.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: فرهنگیان از آنچه که در این صندوق می‌گذرد اطلاعی ندارند و ضعف مدیریت موجب عدم ارائه گزارش سالانه به این افراد شده است، همچنین ضعف مدیریت در دانشگاه فرهنگیان استان گلستان هم باید مدنظر دولت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در سه ماه گذشته در حوزه انتخابیه من، بحث سیل و آتش سوزی و زلزله به وجود آمده که باید سازمان مدیریت بحران جهت پیشگیری از حوادث مشابه برنامه های اجرایی خود را ارائه و تجهیزات لازم برای مقابله با این حوادث را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز