خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت صمت خبر داد؛

کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف جمع‌ می‌شود/ تجار بر اساس رتبه‌بندی کارت بازرگانی می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۴۱۴

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تجار رتبه‌بندی شده و بر اساس رتبه‌شان کارت بازرگانی می‌گیرند، اظهار داشت: کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف جمع‌آوری خواهند شد.

به گزارش ایلنا، «جعفر سرقینی» سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه دوم مهرماه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: همواره مشکلات متعددی در استفاده از این کارت‌ها به‌ویژه در بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط آنها وجود داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: با سامانه جدیدی که به همین منظور از حدود دو ماه پیش تعریف شده، تجار رتبه‌بندی شده و بر اساس رتبه‌شان کارت بازرگانی می‌گیرند. به دلیل برخی مشکلات سامانه جدید، دستور دادیم تا سامانه‌های قبلی و جدید به مدت دو ماه به موازات یکدیگر کار کنند تا مشکلات سامانه جدید برطرف شود. به این ترتیب، کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف جمع آوری خواهند شد.

سرپرست وزارت صمت همچنین درخصوص تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیرمجموعه وزارت صنعت، گفت: این صندوق‌ها مورد حمایت وزارتخانه بوده و هست از تشکیل و فعالیت آنها حمایت می‌کنیم.

وی بیان‌داشت: در سال‌های گذشته قوانینی برای تشکیل این صندوق‌ها وضع شده، هرچند از قبل نیز با توجه به اینکه گفته شده بود سهامداران می‌توانند پول‌های خود را وارد شرکت‌ها کرده و به اندازه معادل بهره‌های بانکی از پول‌هایشان استفاده کنند، به نوعی اجرایی شده بود. راه‌اندازی صندوق‌های یاد شده می‌تواند کمک بیشتری به فعالان بخش خصوصی باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز