خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

دفاع مقدس مدرسه خلاقیت ایثار و محبت بود

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۳۱۹

رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح موزه‌های دفاع مقدس با اشاره به عظمتی که شهدا و امام آفریدند، اظهار داشت: دفاع مقدس محل حل مشکلات و مدرسه خلاقیت، ایثار و محبت بود.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز دوم مهرماه ۹۹ در آئین افتتاح موزه‌های دفاع مقدس اظهار داشت: امام و شهدا در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم باعث احیای مجدد اسلام شدند و هم باعث عزت و افتخار مسلمین در این مقطع از تاریخ شدند. وظیفه یکایک ما امروز این است که به درستی این عظمتی که شهدا و امام شهدا آفریدند را درک و فهم کنیم و ببینیم ریشه و مبنای چنین عظمت و شکوهی برای اسلام و مسلمین و ملت عزیز ایران که در تاریخ برای همیشه ماندگار شد، کجاست؟

وی افزود: امام فرمودند جنگ و دفاع مقدس برای ما یک دانشگاه بود و اینکه دفاع مقدس مدرسه حل مشکلات بود. دفاع مقدس محل خلاقیت، ایثار و محبت بود و به تعبیر شهید سلیمانی اگر در این کره خاکی و در این دنیا بخواهیم یک قطعه از بهشت را حس، لمس و زندگی کنیم، آن، قطعه دوران دفاع مقدس است.

وی، ریشه ماندگاری دفاع مقدس را توجه به سنت‌های الهی دانست و ادامه داد: فرق بین دفاع مقدس پیش از عزل بنی صدر و پس از برکناری او در عملیات آزادسازی آبادان و همچنین شکستن حصر خرمشهر را باید جستجو کرد زیرا تا پیش از عزل او این اتفاقات رخ نداد بلکه پس از برکناری بنی‌صدر مردم با سازماندهی وارد دفاع مقدس شدند و با عده و عُده خود برابر دشمن متجاوز ایستادند.

قالیباف با اشاره به عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس که بعد از عزل بنی‌صدر رخ داد و منجر به آزادسازی خرمشهر شد، افزود: البته دفاع مقدس تلخی‌هایی نیز داشت، زمانی که زیر آتش دشمن، فقط امیدوار بودیم که اجازه دهد پیکر شهیدمان را به عقب بازگردانیم، اما خداوند تعالی زمانی شهد پیروزی را به آدم می‌چشاند که جان به لب عاشق واقعی خود برساند، تا صف مشرکان از مسلمانان جدا شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنت‌های الهی تبدیل‌ناپذیر هستند، خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس محلی برای خاطره‌گویی صرف نیست بلکه نمایش سنت‌های الهی است و این سنت‌ها فقط در جنگ و دین خلاصه نمی‌شود بلکه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، مردمی و محیط زیست نیز باید مورد توجه قرار گیرد و یک نماد از اساس سنت‌های الهی مردم‌داری و مردم‌محوری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز