خبرگزاری کار ایران

سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:

جبهه پیروان وارد مبحث انتخابات نشده است/ احزاب عضو در حال بررسی گزینه‌ها هستند/ فعال‌تر از انتخابات مجلس یازدهم حرکت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۱۵۷

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: اگر قرار بر انتخاب فرد جوانی در انتخابات ریاست‌جمهوری است، این فرد باید کسی باشد که تجربه، دانش و سوابق خوبی دارد و سابقه او شفاف و روشن است نه اینکه برخی افراد بیایند، تایید صلاحیت و انتخاب شوند و بعد با سابقه فرد آشنا شویم و ببینیم که سابقه او قابل دفاع نیست.

کمال سجادی دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان و سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین فعالیت‌های این تشکل اصولگرا، گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری از مجموعه احزاب مختلفی تشکل شده است که برخی از آن‌ها صرفا سیاسی هستند و برخی هم اقشاری هستند؛ مانند جوامع اسلامی کارگران، کارمندان، فرهنگیان و ... . همچنین قدیمی‌ترین حزب سیاسی اسلامی یعنی حزب موتلفه اسلامی را در میان اعضا داریم که بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد و از سوی دیگر برخی تشکل‌های جوان و جدیدالتاسیس که سابقه فعالیت کمتری دارند.

وی افزود: اکثریت تشکل‌های جامعه اسلامی که به عناوین اقشار مختلف فعالیت می‌کنند، شاخه‌های درونی حزب جمهوری اسلامی بودند که بعد از تعطیلی حزب به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه داده و مجوز فعالیت مستقل گرفتند اما اکنون در قالب جبهه پیروان در کنار هم جمع شده‌اند.

سجادی در ادامه اظهار داشت: قصد داریم در انتخابات آتی به صورت فعال‌تری حاضر شویم، معمولا بعد از هر انتخاباتی که انجام می‌شود، شورای مرکزی و هیئت رئیسه بررسی‌هایی انجام داده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی می‌کنند و سپس در ادامه تلاش‌هایی برای برطرف شدن نقاط ضعف در کنار انجام فعالیت‌هایی برای حفظ و تقویت نقاط قوت صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به انتخابات سال ۱۴۰۰ که فاصله چندانی هم با آن نداریم و به صورت همزمان دو انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار می‌شود، ما نیز اکنون در چنین شرایطی بوده و در حال بحث و بررسی پیرامون توانمندی‌ها و نقاط ضعف خود هستیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درخصوص روند این تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، گفت: هر دو انتخاباتی که در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، اهمیت فراوانی دارد، هم من به صورت شخصی و هم آقای باهنر و سایر دوستان در حال رایزنی با دبیران کل تشکل‌ها و مجموعه‌های عضو جبهه هستیم تا در انتخابات پیش‌رو فعال‌تر از گذشته، یعنی انتخابات مجلس یازدهم حرکت کنیم و برنامه‌های مناسبی داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های جداگانه احزاب و مجموعه‌های عضو جبهه پیروان، تصریح کرد: هر یک از احزاب به صورت جداگانه درون خود نیز برنامه دارند و براساس آن هم عمل خواهند کرد، برای مثال در حزب ما یعنی جامعه اسلامی کارمندان، اگر فرد یا افرادی که قصد داوطلبی در انتخابات را دارند برای گفت‌وگو، جلب حمایت و یا همکاری مراجعه کنند، ما این حضور را رد نمی‌کنیم. این امر در هر دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر صادق است و فکر می‌کنم که هر کدام از احزاب عضو هم برای خود برنامه دارند، منتها مجموعه برنامه‌ها را به جلسه جبهه می‌آورند، مطرح و بحث شده و بعد در خصوص برنامه‌ریزی روند حرکت جبهه پیروان تصمیم‌گیری می‌شود.

سجادی در ادامه درخصوص سیاست‌گذاری مدنظر این تشکل پیرامون جوان‌گرایی در انتخابات آتی، گفت: در خصوص مساله جوان‌گرایی در انتخابات یک نکته مهم وجود دارد و آن پختگی و تجربه است، این حرف به این معنا نیست که رییس‌جمهور جوان نباشد، بلکه اگر قرار بر انتخاب فرد جوانی است، این فرد باید کسی باشد که تجربه، دانش و سوابق خوبی دارد و سابقه او شفاف و روشن است نه اینکه برخی افراد بیایند، تایید صلاحیت و انتخاب شوند و بعد تازه با سابقه فرد آشنا شویم و ببینیم که سابقه او قابل دفاع نیست.

وی گفت: به همین منظور بررسی‌ها در حال انجام است، به طور مشخص درخصوص حزب خودمان می‌توانم این را بگویم که هم اعضایی که در معرض کاندیداتوری هستند و چهره‌های دیگر خارج از حزب، بررسی می‌شوند. همچنین افرادی که احتمال حضور آن‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری هم وجود دارد، از روی تحرکات، ملاقات‌ها و موضع‌گیری‌هایی که دارند، به صورت احتمال بررسی می‌شوند. البته این تنها درون احزاب است و شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکنون وارد بحث انتخابات ریاست‌جمهوری به معنای خاص و مشخص نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز