خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

تحقیق و تفحص از خودروسازان کلید خورده است/ طرح «خودرودار شدن خانوارها از طریق سهام» توسط مرکز پژوهش‌ها در حال چکش‌کاری است/ بومی‌سازی خودرو از راه قطعه‌سازی در داخل می‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۰۶۸

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:بومی‌سازی خودرو از راه قطعه‌سازی در داخل می‌گذرد و این روزها علت اینکه تولید خودرو تیراژش پایین آمده و نوسان قیمت دارد، وابستگی قطعاتش به خارج از کشور است.

سید علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو و اینکه آیا بنا نیست مجلس شورای اسلامی نظارتی روی این امر داشته باشد‌، گفت:طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان در کمیسیون اقتصادی مجلس به دلیل گرانی‌های اخیر کلید خورد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در گذشته هم چند نماینده طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را درباره وضعیت بازار خودرو و اتفاقاتی که شاهدش بودیم مطرح کردند، مسائلی که این روزها دیگر به نقطه اوج خودش رسیده است و باید به حال آن فکری کرد.

وی ادامه داد: سوال ما از مسئولان این است که این چه وضعیتی است که در بازار خودروی کشور وجود دارد؟ قیمت‌ها به یک باره جهش پیدا کرده و ما یک بی‌سامانی را  مشاهده می‌کنیم، از همین رو در کمیسیون اقتصادی پیگیر علت‌ها شد‌اهیم.

موسوی گفت: در یک جلسه خودروسازان را دعوت کردیم که بیایند و توضیحاتی را درباره وضعیت خودرو ارائه دهند که این توضیحات در مواردی قانع‌کننده و در برخی موارد هم قانع‌کننده نبود و قرار شد این جلسات ادامه پیدا کند.

نماینده ملکان درباره آخرین وضعیت طرح «خودرودار شدن خانوارها از طریق سهام عدالت» گفت: این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس فرستاده شده است و  در حال غنی‌تر شدن و چکش‌کاری است تا ان‌شاالله آن را با قید دو فوریت به صحن بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح مذکور، بحث شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح بود و ما برای اینکه بومی‌سازی جدی را در مسئله خودروسازی داشته باشیم و بتوانیم واقعا به آن هدفی که دنبالش هستیم برسیم، آمدیم یک فرجه یکسال و نیمه را برای خودروسازان در نظر گرفتیم تا سایت‌ها و کارخانجات جدیدی را در مناطق محروم ایجاد کنند. 

موسوی خاطرنشان کرد: ما در این طرح هم خواهان افزایش جهش تولید هستیم و هم قصدمان این است که خانوارهای فاقد خودرو صاحب آن شوند و هم به نوعی بتوانیم محرومیت‌زدایی انجام دهیم. 

وی تاکید کرد: مهم‌ترین هدفی که در این طرح به دنبال آن هستیم، ایجاد اشتغال است؛ زیرا با احداث سایت و کارخانه می‌توانیم اشتغال بزرگی را در مناطق محروم رقم بزنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: بومی‌سازی خودرو از راه قطعه‌سازی در داخل می‌گذرد و این روزها علت این‌که خودرو تیراژش پایین آمده و نوسان قیمت دارد، به دلیل وابستگی قطعاتش به خارج از کشور است و ما باید راه‌حلی برای این مشکل داشته باشیم، بنابراین بحث داخلی کردن تولید قطعات را توسط شرکت‌های دانش‌بیان مطرح کردیم تا این شرکت‌ها قطعات را با تکنولوژی بالا بسازند. 

وی در پایان گفت: با این کار دو هدف بزرگ محقق می‌شود؛ نخست آن که کیفیت خودرو بالا می‌رود و دیگر آن که خودرو از وابستگی به خارج از کشور نجات پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز