خبرگزاری کار ایران

حاجی‌پور در نطق میان دستور:

برخی خواص قاعده «اﻻﻫﻢ ﻓﺎﻻﻫﻢ» را درک نمی‌کنند/ مسئولان برای خرید محصولات برنج‌کاران قدمی بردارند

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۸۷۱

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت اگر در جامعه جاری شود بدون شک همه مشکلات اقتصادی کشور رفع و رجوع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا حاجی‌پور در صحن علنی امروز (سه‌شنبه، اول مهر) در نطق میان دستور، اظهار داشت: ۱۱۹ روز از آغاز کار مجلس یازدهم گذشت و این مجلس که در رسانه‌ها صفت انقلابی را یدک می‌کشد باید حداقل انتظارات موکلین را برآورده نماید، در عرصه ملی دو چالش عظیم در حوزه اقتصاد و فرهنگ داریم.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عدالت یکی از مهمترین فصول اصلی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری که به مثابه چراغ راه و مانفیست چله دوم انقلاب اسلامی ایران و چراغ راه دستیابی به آرمان‌های بلند ملت ایران است. به گفته رهبر انقلاب ما در تحقق عدالت اجتماعی نمره قابل قبولی کسب نکرده‌ایم و این گزاره بدیهی بر کسی پوشیده نیست وعجیب که برخی از خواص قاعده اﻻﻫﻢ ﻓﺎﻻﻫﻢ را درک نمی کنند. عدالت اگر در جامعه جاری شود بدون شک همه مشکلات اقتصادی کشور رفع و رجوع می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در مجلس ۲ اقدام عملیاتی را باید انجام دهیم، افزود: باید قوانین گذشته را بررسی کنیم تا قوانینی که رانتی را برای عده‌ای خاص ایجاد کرده حذف کرده و به توزیع عادلانه ثروت کمک کنیم و از تمرکز منابع در کلانهشرها بپرهیزیم.  انفال را به مردم بازگردانیم و بدانیم که منابع خدادادی زیرزمینی و روزمینی، نفت، گاز، معادن، جنگل و دریا متعلق به مردم است. انفال با نظارت نمایندگان مجلس به جای اینکه خرج دولت شود باید خرج ملت شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعید می‌دانم در مورد اهمیت آموزش و پرورش تردید داشته باشیم و در زمان انتخابات نگفته باشیم "اگر امروز همه چیز داشته باشیم و آموزش و پرورش نداشته باشیم، هیچ چیز نخواهیم داشت". موضوع تامین معیشت قشر فرهنگی و تبدیل وضیعت آموزگاران دارای اهمیت فراوانی است. رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان اگر در جایگاه‌های امروزی قرار دارند، از نتایج وجود آموزش و پرورش است که چنین جایگاه‌هایی تعریف شده است.

وی خطاب به نمایندگان ، رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، افزود: استان مازندران ۳ میلیون ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارند که بودجه استانی می‌گیرد، اما خدمات ملی می‌دهد.

حاجی پور با اشاره به موضوع منابع طبیعی در استان مازندران، گفت: مقام معظم رهبری در مورد منابع طبیعی مازندران گفتند «دو ثروت عظیم و دو فرصت بزرگ برای این استان عبارست از دریا و جنگل». منابع طبیعی استان مازندران در منظر مسافران و گردشگران یکی از بهترین سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود اما در پس ظاهر سبز و نیلی استان، متاسفانه دست اندازی و تخریب این منابع با روندی صعودی در حال افزایش است.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت کشاورزی در استان مازندران، بیان کرد: مازندران در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه نخست را دارد که برنج نیز از این قاعده مستثنی نیست. هیچ توجهی به برنج کاران نکرده‌ایم و امروز که محصولات خود را تولید کرده‌اند در کارخانه‌ها باقی مانده است. هزینه‌ها ۵۰۰ برابر شده اما برنج به همان قیمت است و خریداری نیست.

این نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: سران قوا دستوری صادر کنند تا نهاد‌های کشوری و لشگری برای تشویق برنج کاران و خرید محصولات آن‌ها قدم بردارند تا محصولات آن‍‌ها در کارخانه‌ها انبار نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز