خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه شیکاگو در گفت‌وگو با ایلنا:

ادعای فعال‌سازی اسنپ بک کلاهبرداری ترامپ است/ آمریکا حق استناد به هیچ یک از مفاد برجام را ندارد/ جهان مخالف احیای تحریم‌هاست

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۵۶۲

استاد دانشگاه شیکاگو تاکید کرد: جهان مخالف احیای تحریم‌های سازمان ملل است و آمریکا حق استناد به هیچ یک از مفاد برجام را ندارد.

پروفسور «ماروین زونیس» استاد اقتصاد سیاسی بین‌الملل در دانشگاه شیکاگو است، وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا پرداخت:

ترامپ فقط تهدید می‌کند 

ایران قربانی استراتژی انتخاباتی ترامپ است

ترامپ قبل از انتخابات ناچار است لفاظی کند

«ماروین زونیس» در ابتدا در مورد تهدیدهای واهی دونالد ترامپ گفت: یادآوری این نکته مهم است که هرگز در مورد حمله هسته‌ای چیزی گفته نشده او فقط هشدار داده است. او اعلام کرد که هر حمله‌ای صورت بگیرد هزاران برابر واکنش نشان می‌دهد این گونه تهدیدها بسیار بد است البته آنها این کار (تهدید) را می‌کنند و لازم به یادآوری است که وی قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خود را ناچار از این لفاظی‌ها می‌بیند. متأسفانه، ایران قربانی اصلی استراتژی انتخاباتی ترامپ است. در نتیجه این یک دوره بسیار خطرناک برای ایران است.

آمریکا حق استناد به هیچ یک از مفاد برجام را ندارد

ادعای فعال‌سازی اسنپ بک کلاهبرداری ترامپ است

این استاد دانشگاه در مورد فعال‌سازی مکانیزم ماشه توسط آمریکا گفت: جهان با این اتفاق مخالف است و مطمئناً هم باید با آن مخالف باشد زیرا با خارج شدن از برجام، ایالات متحده اکنون حق استناد به هیچ یک از مفاد آن توافق را ندارد. ادعای فعال‌سازی اسنپ بک یک کلاهبرداری از سوی ترامپ است.

ترامپ مایل است قبل از انتخابات با ایران مذاکره کند

ایران نباید این پیروزی را به ترامپ تقدیم کند

وی در ادامه در مورد تمایل ترامپ برای عکس یادگاری با سران ایران گفت: ترامپ خیلی دوست دارد که ایران قبل از انتخابات با مذاکرات موافقت کند تا بتواند یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک را ادعا کند. اما تصور اینکه سران ایران از چنین گفت‌وگوهایی با ترامپ یا پمپئو استقبال کنند، بسیار دشوار است. در نتیجه، کاملا منطقی است که ایران چنین پیروزی را به ترامپ ندهد.

جنگ میان ایران و آمریکا بعید است

ماروین زونیس خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم احتمال وقوع جنگ بسیار بعید است. ترامپ در واقع در برابر درگیری بیشتر ارتش آمریکا مقاوم است و واضح است که ایران با توجه به توازن نیروها از هرگونه برخورد نظامی با ایالات متحده اجتناب می‌کند. من امیدوارم دو طرف متوجه هزینه جنگ باشند و این اتفاق رخ ندهد. ترامپ خواهان رویارویی با ایران نیست. آنچه او به آن امیدوار است تغییر نظام در ایران است. برای همین هم چون می‌داند مردم ایران به شدت از تحریم‌های ایالات متحده رنج می‌برند، می‌خواهد نارضایتی مردم به تغییر نظام منجر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز