خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با ایلنا:

سیم‌کارت هدایت شده رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار نگرفته است/ پروتکل‌ها در کلاس‌های درس رعایت نشود، اختیاری وارد عمل می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۶۷۱

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری و بررسی‌های این کمیسیون نشان می‌دهد که سیم‌کارت کنترل شده رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار نگرفته است و این مساله را در هفته جاری پیگیری خواهیم کرد.

احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره توزیع سیم‌کارت هدایت شده (سیم کارت دانش‌آموزی) گفت: بحثی در کمیسیون آموزش درباره توزیع و ارائه سیم‌کارت هدایت شده  رایگان داشتیم، مبنی بر اینکه آیا سیم کارت رایگان هدایت شده به دانش‌آموزان داده شده است یا خیر، که  به ما  گزارش شد سیم کارت‌ها ارسال شده است؛ اما بعد از بررسی‌ها متوجه شدیم این امر تاکنون محقق نشده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفته گذشتهموضوع توزیع سیم‌کارت هدایت شده رایگان را در کمیسیون بررسی کردیم و در هفته جاری هم مجدداً این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این‌که حتماً توزیع سیم‌کارت هدایت شده رایگان که باید در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد را پیگیری خواهیم کرد، یادآور شد: توزیع سیم‌کارت دانش‌آموزی مطالبه مجلس بود، ما در کمیسیون به رئیس‌جمهور نامه نوشتیم و این مطالبه را داشتیم که باتوجه به شرایط این نوع سیم‌کارت‌ها ارائه شود؛ در حال حاضر هم پیگیر این موضوع خواهیم شد.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا مجلس نظارتی روی کلاس‌های حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها در خصوص رعایت پرو‌تکل‌های بهداشتی خواهد داشت، گفت: چنین بحثی مطرح نشده است که نمایندگان به صورت دوره‌ای رعایت پروتکل‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها را پیگیری کنند زیرا این کار وظیفه وزارت بهداشت است.

وی خاطرنشان کرد: ما از این وزارتخانه خواستیم تضمین دهند پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس رعایت می‌شود، دوستان هم به مجلس آمدند و گفتند مرتب همه مراکز آموزشی چک می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا اگر مشاهده کنیم که در مراکز آموزشی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، بازدیدها را خودمان به صورت اختیاری خواهیم داشت؛ اما در کمیسیون مصوب نشده است که نمایندگان به صورت دوره‌ای این کار را انجام دهند.

وی درباره حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست شده است وزیر علوم به کمیسیون تشریف بیاورند؛ زیرا سوالات زیادی مطرح شده و هنوز هم تمام نشده است، بنابراین خواستیم تا ایشان بیایند این سوالات را جواب بدهند.

حسین فلاحی گفت: سوالات مختلفی از وزیر علوم مطرح شده است، چراکه  در دانشگاه‌ها مشکلات زیادی وجود دارد؛ به طور مثال هفته پیش ایشان به مجلس آمد و فقط در مورد دانشگاه پیام نور از ایشان سوال کردیم و آن قدر سوالات زیاد بود که به یک جلسه جدا موکول شد‌. در مورد بقیه دانشگاه‌ها هم روال به همین صورت است، سوالات و مطالبات زیادی وجود دارد که باید پاسخ داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز