خبرگزاری کار ایران

مرتضوی‌مقدم در رشت:

اجرای حکم روح‌الله زم مستلزم تایید دیوان عالی کشور است

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۶۲۴

رئیس دیوان عالی کشور: در دادگاه رسیدگی به پرونده روح الله زم، برای وی حکم اعدام صادر شد اما رای این پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که در حال بررسی و اعلام نظر است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور که امروز برای بازدید سر زده از محاکم قضایی به رشت سفر کرده است، گفت: در دادگاه رسیدگی به پرونده روح الله زم، برای وی حکم اعدام صادر شد اما رای این پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که در حال بررسی و اعلام نظر است.

 مرتضوی مقدم با بیان اینکه در صورت تایید حکم دادگاه در شعب دیوان عالی کشور، این حکم لازم الاجرا خواهد بود، تصریح کرد : در حال حاضر رای صادر شده برای روح الله زم در شعب دیوانعالی کشور در حال بررسی ست و نتیجه قطعی  سخنگوی قوه قضاییه اعلام و رسانه ایی می شود.

وی همچنین از تعیین تکلیف پرونده محمد علی نجفی، شهردار پیشین تهران در خصوص قتل میترا استاد خبر داد و افزود: این پرونده از ابتدا یک پرونده عادی بود اما تمرکز و توجه افکار عمومی به آن موجب اجاد حساسیت‌هایی  شد.

رئیس دیوانعالی کشور گفت: عمدی و غیر عمدی بودن قتل در پرونده آقای نجفی محل اختلاف بین شعب دیوانعالی با دادگاه تجدیدنظر بود که در نهایت دیوان عالی کشور رای لازم در خصوص تایید عمدی بودن قتل خانم میترا استاد را صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با بیان اینکه اولیاء دم میترا استاد از وی شکایتی نداشته‌اند، تصریح کرد : به همین دلیل قصاص در این پرونده منتفی است اما هر قتل عمدی جنبه عمومی هم دارد که در راستای متنبه شدن مقتول و جلوگیری از تجری وی از سوی دستگاه قضا اعمال می‌شود و در این رابطه حکم لازم صادر و در شعب دیوان عالی کشور تایید شده است.

وی در پایان در خصوص هدف از سفر خود به گیلان گفت : برای بررسی آرای پرونده    ها ی قضایی و هم اندیشی در خصوص روند رسیدگی به پرونده ها به این استان سفر کردم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز