خبرگزاری کار ایران

میرسلیم در نطق میان دستور:

به کسانی که هوس نامزدی ریاست‌جمهوری دارند، اجازه استفاده از امکانات دولتی و عمومی را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۱۶۳

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به افرادی که هوس نامزدی ریاست جمهوری را در سر می پرورانند هشدار می‌دهم که بدانند مجلس انقلابی اجازه نخواهد داد که آن‌ها از امکانات دولتی و عمومی و به ویژه صدا و سیما برای تبلیغات خود با ترفندهای مختلف مانند موارد گذشته استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مصطفی میرسلیم نماینده تهران در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: سرمایه جمهوری اسلامی نفت و گاز نیست، سرمایه اصلی ما مردم شریفی هستند که ما افتخار نمایندگی آنها را داریم، اگر سرمایه ما مردم هستند اهمیت معلمان که نسل آینده را به آن ها سپردیم و اهمیت مقابله با توطئه های خانمان برانداز در قالب سند ۲۰۳۰ و فعالیت های مخربی که با سوء استفاده از فضای مجازی صورت می گیرد روشن می شود، در این خصوص رییس شورای عالی فضای مجازی باید پاسخگو باشد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی عملکرد مجلس دهم و هفت سال گذشته دولت را بر اعتماد مردم موثر دانست و افزود: اگر اعتماد مردم به نمایندگان حفظ شود و از یاری آنها بهره‌مند باشیم از پس مشکلات کشور برمی آییم، ولی یکی از نشانه های مهم اعتماد مردم مشارکت آن‌ها در انتخابات است.

وی  با بیان این‌که امروز به لطف خداوند و با توجه به نزولات آسمانی فصل بهار با رعایت مصرف صحیح می توانیم به خودکفایی در کالاهای ضروری نزدیک شویم» ابراز عقیده کرد: باید دولت را که تقریبا همزمان با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی کار خود را آغاز کرد ولی در عمل به نتیجه مطلوب که افزایش تاب آوری دست پیدا نکرد و اکنون سال آخر فعالیت خود را طی می‌کند وادار کنیم تا جلوی خسارت به هموطنان را بگیرد.

میرسلیم ادامه داد: از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست می‌کنم نتیجه نظارت خود درباره اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را به اطلاع مجلس برساند، به نظر اینجانب ورود در فرایندهایی چون استیضاح و اثبات بی‌کفایتی بیش از سه ماه وقت ارزشمند مجلس را درگیر حواشی می‌کند و از کارهای اصلی باز می‌دارد؛ ضمن این‌که آب به آسیاب دشمنان می‌ریزد، در عین حال این امر نمی‌تواند عملکرد رییس مجلس را در معطل گذاردن سوال نمایندگان از رییس جمهور را توجیه کند؛ همچنین بیش از یک ماه پاسخ کمیسیون اصل ۹۰ را در این خصوص ندادن جرم است.

وی با اشاره به آن‌چه مالیات غیرمستقیم ناشی از سقوط ارزش پول ملی و تاثیر آن بر زندگی مردم خواند، روش‌های جبران کسری بودجه از راه افزایش نقدینگی با خلق پول بدون پشتوانه از جمله چاپ اسکناس را ناشایست دانست.  سرنوشت یک میلیارد یورویی که برای مقابله با کرونا از صندوق گرفته شد در ابهام است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت برای کسب درآمد پایه مالیاتی را اصلاح کند، وضع مالیات منصفانه در این زمینه و حذف نشت مالیاتی می تواند درآمد دولت را افزایش دهد. باید برای همیشه فراموش شود که بانک مرکزی قلک دولت است، بانک مرکزی در درجه اول باید همانگونه که قانون حکم می کند محافظ ارزش پول ملی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عملکرد شورای عالی اقتصادی سران قوا تاکید کرد: از نمایندگان درخواست می کنم آمادگی خود را برای تحقیق و تفحص از اقدامات چند سال اخیر شورای به اصطلاح اقتصادی سران قوا اعلام کنند.

وی با بیان این که این اشتباه است که صاحبان قدرت فکر کنند در هاله تقدس و در مصونیت هستند، افزود: اما هرچه مسئولیت بیشتر باشد  پاسخگویی نیز باید بیشتر باشد، به افرادی که هوس نامزدی ریاست جمهوری را در سر می پرورانند هشدار می دهم که بدانند مجلس انقلابی اجازه نخواهد داد که آن‌ها از امکانات دولتی و عمومی وبه ویژه صدا و سیما برای تبلیغات خود با ترفندهای مختلف مانند موارد گذشته استفاده کنند.

میرسلیم در پایان اضافه کرد: البته ما نمایندگان اگر بخواهیم کار نظارت خود را صحیح انجام دهیم و در امر قانونگذاری اختیارات به مرجع قانونی یعنی مجلس بازگردد باید روش خود را متناسب با اقتضای مجلس انقلابی اصلاح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز