خبرگزاری کار ایران

تخت روانچی در نامه‎‌ای به سازمان ملل:

ایران در برابر هرگونه ماجراجویی احتمالی آمریکا، در دفاع مشروع از منافع خود تردید نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۸۴۲

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به این سازمان اعلام کرد: ایران در برابر هرگونه ماجراجویی احتمالی آمریکا، در دفاع مشروع از ملت، سرزمین و منافع خود لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا،   مجید تخت روانچی روز سه‌شنبه در این نامه، تهدید ترامپ را نقض اصول منشور سازمان ملل از جمله ماده ۲ آن که به صراحت تهدید یا استفاده از زور را ممنوع می‌کند، دانسته است.

وی همچنین با اشاره به تهدیدهای گذشته آمریکا علیه ایران و نیز ترور سردار سلیمانی توسط این کشور، از شورای امنیت خواسته است آمریکا را وادار سازد به تهدید، سایر اقدامات غیرقانونی و سیاست‌های غیرمسئولانه خود پایان دهد.

رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود، به ادعای تارنمای نشریه پولیتیکو مبنی بری قصد ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی اشاره کرد و لفاظی‌هایی درباره این ادعای بی اساس مطرح کرد؛ ادعایی که نه مستندی بر آن ارائه شد و مقامات ایران و حتی آفریقای جنوبی هم به سرعت آن را تکذیب کردند.

ترامپ که تصور می‌کند با طرح چنین اتهاماتی شاید بتواند خود را از مخصمه گرفتاری‌های داخل آمریکا خلاص کند، در توئیتر خود مدعی شد طبق گزارش رسانه‌های آمریکا، ایران شاید درحال برنامه ریزی یک ترور یا حمله دیگری به آمریکا برای انتقام سردار سلیمانی است.

او درحالی واژه نفرت‌انگیز ترور را به ایران نسبت داد که خودش به شخصه دستور ترور سردار سلمیانی را صادر کرده بود.

ترامپ که کابوس تبدیل شدن پایگاه عین‌الاسد با غرش موشک‌های ایران را به خوبی به یاد دارد، در توئیت امروز خود که می‌تواند ناشی از بیم او از انتقام سخت ایران نیز باشد، نوشت هر حمله از سوی ایران به هر شکلی علیه آمریکا هزار برابر پاسخ داده می‌شود  .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به اینکه آمریکا مسئول هرگونه ماجراجوئی احتمالی خود علیه ایران خواهد بود، تاکید کرده است جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروع از ملت، سرزمین و منافع خود لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش تهدیدهایی را مطرح کرده و گفت: هر حمله ای توسط ایران،  به هر شکلی علیه آمریکا با حمله ای ۱۰۰۰ برابر  بزرگ تر علیه ایران مواجه خواهد شد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز