خبرگزاری کار ایران

قالیباف در صحن مجلس:

بورس انرژی باید رونق بگیرد/ در زمینه مصرف انرژی نیازمند تغییر رویکردها هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۳۷۴

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سوال بنده این است که چرا بورس انرژی ما تاکنون آن طور که باید و شاید رونق نگرفته است، گفت: باید تغییراتی در این زمینه حاصل شود و همچنین در بحث خام فروشی هم باید تغییراتی لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش وزیر نفت درباره برنامه‌های توسعه ای این وزارتخانه، گفت: بنده شاهد پیشرفت‌هایی در این حوزه بوده‌ام به گونه‌ای که در سفر به خوزستان از پالایشگاه خلیج فارس بازدید کردیم و بابت توان دفاعی کشور افتخار می کنیم، چرا که این پالایشگاه حدود ۱۴ میلیون تُن فرآورده دارد و ما اگر در همه عرصه‌ها این باور را داشته باشیم، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سوال بنده این است که چرا بورس انرژی ما تاکنون آن طور که باید و شاید رونق نگرفته است، گفت:باید تغییراتی در این زمینه حاصل شود و همچنین در بحث خام فروشی هم باید تغییراتی لحاظ شود. کشور ما در زمینه مصرف انرژی جزو کشورهای پرمصرف است و عملکرد ما در این بخش قابل قبول نبوده و نیازمند تغییراتی در رویکردها در این عرصه است.

وی ادامه داد: در ۴۰ روز گذشته وزیر نفت جلسات متعددی در زمینه‌های مختلف با نمایندگان مجلس برگزار کرد و علت آنکه جلسه امروز با وزیر نفت جلسه‌ای منطقی بود، آن است که وزیر نفت و همکاران وی بسیاری از دغدغه‌ها و موضوعات مورد نظر نمایندگان را پذیرفتند. البته لازم است این وزارتخانه همچنان ارتباطات خود را با کمیسیون‌های مجلس و مرکز پژوهش‌ها داشته باشد تا دیگر مشکلات این حوزه حل و فصل شود.

قالیباف گفت: مشکلاتی در زمینه تهیه گاز مایع و سوخت کشاورزان وجود دارد، محروم‌ترین و مستضعف ترین افراد جامعه از گاز مایع استفاده می‌کنند اما مشکلاتی در تهیه این گاز دارند که باید حل و فصل شود. همچنین کشاورزان هم مشکلاتی در زمینه سوخت دارند که لازم است با همکاری دولت و مجلس این دو مشکل هم مرتفع شود.

وی ادامه داد:با توجه به اقدامات دشمن و فشار و تهدیداتی که آنان به کشورمان تحمیل می کنند، نمی توان انتظار داشت که وزارت نفت برنامه ها و هدف گذاری های خود را مطابق با برنامه پیش ببرد.البته همه در مجلس، دولت و پژوهشگاه ها بپذیریم که باید تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و با به کارگیری ابزارها و تجهیزات فنی خود، بر توان داخلی خود متمرکز باشیم تا از این مشکلات عبور کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این توان در وزارت نفت و همچنین صنعت و تکنولوژی ما وجود دارد و درست است که کاری سخت است اما این کار شدنی است و ما باید گام های خوبی در این راستا برداریم و عقب ماندگی ها و موانع را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز