خبرگزاری کار ایران

مرادی در صحن مجلس:

وضعیت میادین مشترک نفتی ما با کشورهای همسایه شفاف‌سازی شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۳۳۷

نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از خام‌فروشی نفت باید به صورت جدی جلوگیری شود و این کار باید به صورت جدی در سطح ملی عملی شود و مردم به عینه این موضوع را لمس کنند و شاهد باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مرادی نماینده بندرعباس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۵ شهریور)  پس از گزارش وزیر نفت در صحن علنی مجلس گفت: در رابطه با خط لوله جاسک به طول هزار کیلومتر واقعاً کار بزرگی است و تأکید من این است که جاسک به عنوان قطب انرژی مورد توجه قرار بگیرد و حقوق مردم به ویژه کشاورزان نادیده گرفته نشود.

نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از خام‌فروشی نفت باید به صورت جدی جلوگیری شود و این کار باید به صورت جدی در سطح ملی عملی شود و مردم به عینه این موضوع را لمس کنند و شاهد باشند. در برنامه ششم توسعه تأکید شده که مجموعه پالایشگاه‌ها باید برای منطقه خود به خصوص در زمینه بهداشت و درمان و ورزش برای جوانان منطقه و جذب نیروهای بومی و ماندگار تلاش کنند و آقای وزیر باید تکلیف قانونی را در برنامه توسعه ششم مدنظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از تولیدکنندگان داخلی، تأمین خوراک مورد نیاز پالایشگاه‌های پایین دستی، توجه به بانکرینگ سوخت از دیگر مسائل جدی در نفت بسیار مهم است، عنوان کرد: سهم ما در بانکرینگ سوخت در منطقه بسیار پایین است و انتظار است تکلیف قانونی خودمان را مشخص کنیم و این جهش را داشته باشیم.

مرادی با اشاره به اینکه قوانین مربوط به ایثارگران در وزارت نفت یکی از مطالبات جدی ایثارگران است،‌ گفت: تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری به قراردادی و قراردادی به رسمی بسیار مهم است و علیرغم اینکه جلساتی داشته انتظار تسریع در کار وجود دارد.

وی ادامه داد: احداث پالایشگاه مهر خلیج‌فارس که هم‌جوار با پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس است به عنوان یک مطالبه جدی است، میادین مشترک نفتی باید شفاف‌سازی کنند که سهم ما به چه شکل است؛ باید مطالبات نفتی خودمان را از دیگر کشورهای جهان پیگیری و توضیحی را به مردم نیز بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز