خبرگزاری کار ایران

نماینده قوچان خطاب به وزیر نفت:

در گزارش شما برنامه‌ای برای عبور از تحریم‌های نفتی نشنیدیم/ اطلاعات حیاتی میادین نفتی در دست قطری‌ها افتاده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۳۳۶

نماینده قوچان در صحن علنی مجلس خطاب به وزیر نفت گفت: چرا برنامه‌ای برای عبور از تحریم‌ها ارائه نشده است؟ اگر برنامه‌ای داشتید چه بود و چرا در این گزارش به اطلاع نمایندگان نرسید؟

به گزارش ایلنا، علی آذری نماینده قوچان در مجلس یازدهم در صحن علنی مجلس خطاب به وزیر نفت اظهار داشت: نمایندگان گزارش وزیر را در هشت محور استماع کردند اما چیزی در این گزارش از برنامه وزیر برای عبور از تحریم‌های نفتی نشنیدیم؛ اگر برنامه‌ای داشتید چه بود و چرا در این گزارش به اطلاع نمایندگان نرسید؟ آیا غیر از پالایشگاه ستاره خلیج فارس که حدود ۹۰ درصد آن قبل از وزارت شما بود، کار دیگری هم انجام داده‌اید؟

وی ادامه داد: امروز همه می‌پرسند رابطه نفت با موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی چیست و چه تاثیری بر بالندگی کشور دارد؟ امروز سنگینی درآمد نفتی امکانات عمومی را نابرابر کرده است؟ چرا در عمل به نظرات رهبری در بیانیه گام دوم مبنی بر کاهش اتکا به درآمد نفتی، تولید انبوه و با کیفیت و توزیع انبوه کم‌کاری شده است.

نماینده مجلس یازدهم گفت: در این سند رهبری وابستگی به نفت را ایراد عنوان کردند خام فروشی غوغا می‌کند، پیشگیری از خام‌فروشی یعنی رشد اقتصادی، جهش تولید و توسعه صنایع پایین دستی. گفته می‌شود قراردادهای مبهم در وزارت نفت بسته می‌شود. گفته می‌شود اطلاعات حیاتی میادین نفتی در دست قطری‌ها افتاده است؛ چرا نفت، توسعه صنعت را به خودش وابسته کرده است؟ چه برنامه‌ای برای خروج از این وابستگی دارید. چه نظارتی بر پیمانکاران و زیرمجموعه وزارت نفت داشته‌اید؟ بر اساس برنامه ششم توسعه چرا وزارت نفت یک سند راهبردی ننوشته است، چند برگ که سند راهبردی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از پروژه‌های نفتی و گازی بلاتکلیف مانده است آیا به دنبال ندا از خارج هستید؟ اعتقاد به اصل ما می‌توانیم چه شد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز