خبرگزاری کار ایران

عباسی در صحن مجلس:

تصمیمات حوزه نفت به دور از نظرات سیاسی گرفته شود/ وزارت نفت برای آینده نیرو ماهر تربیت کند

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۳۰۰

رئیس کمیسیون انرژی تاکید کرد: روشن کردن اذهان عمومی، نمایندگان و نخبگان جامعه و تصمیم‌گیری کارشناسانه به دور از نظریه‌های سیاسی در حوزه نفتی کشور بسیار مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون عباسی در جریان گزارش وزیر نفت در خصوص عملکرد این وزارت  و برنامه‌های توسعه در این وزارتخانه گفت: در اینجا توصیه می‌کنم باتوجه به شرایط نفت و اهمیتی که صنعت نفت دارند، وزیر محترم دستور دهند تا ابهامات و سوالات به نمایندگان پاسخ داده شود. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ابهامات زیادی در خصوص قراردادهای قبلی همچون «کرسنت و توتال» وجود دارد؛ پیشنهادی در این مورد است که جنابعالی با وزرای مختلف قبلی چه موافق و چه مخالف  در مدت یکسال آینده جلساتی  را در مجلس برگزار کنید و به این ابهامات پاسخ دهید.

وی تاکید کرد: باید وقت بیشتری برای ساماندهی وضعیت کارکنان وزارت نفت و شرکت‌های تابعه صرف کرد؛ وزارت نفت نیاز به نظام حقوق دستمزد جامع دارد و باید این نظام همسان شود، نیاز به تربیت نیروی انسانی ماهر برای آینده کشور است. لذا لازم است با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تعامل بیشتری داشته باشید.

رئیس کمیسیون انرژی بیان کرد: لازم است نیروی انسانی در وزارت نفت تقویت شود و دانشگاه و پژوهشگاه این وزارت‌خانه تخصصی شود.‌ تقویت دانشگاه نفت با جذب اساتید با تخصص بالا و حفظ آن دانشگاه و استمرار پذیرش دانشجو محقق می‌شود لذا تاکید بر رشته‌های تخصصی می‌کنیم. همچنین باید رشته‌‌های جدید در این دانشگاه ایجاد شده و از دستاوردهای کارکنان صنعت نفت و تالیف کتب در این زمینه و تدریس در دانشگاه و همچنین تقویت اسناد و مدارک تخصصی دانشگاه و تبدیل دانشگاه صنعت نفت به دانشگاهی تخصصی و فناورانه‌محور و جبران‌کننده کاستی‌های دانشگاه‌های موجود استفاده شود.

وی گفت:روشن کردن اذهان عمومی، نمایندگان و نخبگان جامعه و تصمیم‌گیری کارشناسانه به دور از  نظریه‌های سیاسی از سوی شما و همکاران‌تان بسیار  مورد تاکید است. نیاز است برای انسجام در حوزه نفت شما، وزرای کشور، نیرو و صنایع مدیریت بهتری داشته باشید.

عباسی یادآور شد: مسئولیت اجتماعی جمله‌ای است که از زبان  مردم و نمایندگان آنان به کررات می‌شنوید و لازم است وزارت خانه شما در این مورد روشن کند چه انجام داده است. 

وی افزود: مشکلی که در استان‌های مختلف نفتی وجود دارد، عدم انسجام مدیریت است و ما اعلام می‌کنیم آمادگی لازم را داریم در یکسال آینده با همفکری دولت و مجلس اتفاقات خوبی را در حوزه نفت و انرژی رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز