خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک وزیر اقتصاد با مجلس مطرح شد؛

ضرورت حمایت تخصصی و حرفه ای از بازار سرمایه

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۹۳۳

رئیس مجلس با تاکید بر مدیریت و تنظیم حرفه‌ای بازار سرمایه گفت: مجلس با جدیت پیگیر تقویت و تثبیت بازار سرمایه به عنوان منبع تامین مالی است.

به گزارش ایلنا، نشست مشترک وزیر امور اقتصاری ودارایی، رئیس سازمان بورس، معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد با روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با هدف بررسی وضعیت بازار سرمایه صبح امروز (۲۴ شهریور) در تالار آیینه برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و داراریی برنامه دولت را برای تنظیم‌ بازار سرمایه، پیرو جلسه غیرعلنی دیروز (۲۳ شهریور) مجلس ارائه و از تغییر ساختار و تلاش ویژه به منظور تثبیت بازار سرمایه خبر داد.

در ادامه این نشست، حسن قالیباف رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جزئیاتی را از ساز وکار پیشنهادی بورس برای اجرای مصوبه روز پنجشنبه شورای عالی بورس تشریح کرد.

پس از آن محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با تاکید بر مدیریت و تنظیم حرفه‌ای بازار سرمایه تاکید کرد که مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود به منظور اجرای قوانین، با دقت پیگیر تولید، تقویت و تثبیت بازار سرمایه به عنوان منبع تامین مالی است.

وی یادآور شد: راهکارهای کارشناسی شده مانند افزایش حجم تعهدات بازارگردانی، خرید سهام خزانه، انتشار اوراق تبعی، تنظیم منطقی دامنه نوسان و حجم مبنا و از همه مهمتر آموزش و ترویج فرهنگ سازی به منظور افزایش دانش و تخصص سهامداران حقیقی باید در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد با هماهنگی انجام شده اجرای تصمیمات و اقدامات مطروحه به صورت مستمر از سوی نمایندگان مجلس پیگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز