خبرگزاری کار ایران

فرمانده دافوس:

آمادگی انجام پژوهش‌های صلح‌جویانه با کمک متحدان را داریم/ دنیا باید به سمت صلح گام بردارد

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۸۱۶

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: باور داریم که دنیا باید به سمت صلح قدم بردارد و کسانی که فقط دم از صلح می‌زنند را تحریم و بایکوت کنیم.

به گزارش ایلنا، سرتیپ حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش صبح دوشنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و جنگ که با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و وابستگان نظامی کشورهای خارجی برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم وقایع و جنگ های اخیر در دنیا را مرور کنیم، چند نکته حایز اهمیت است؛ عمده جنگ ها به دلیل زیاده خواهی و کسب قدرت و برداشت های اشتباه و گمراه کننده از صلح بوده است.

وی افزود: بعد از ۱۱ سپتامبر پیامدهایی داشتیم و بیش از صد میلیون نفر در دنیا آواره و بسیاری از غیر نظامیان کشته شدند و منابع بسیاری از کشورها از بین رفت. همچنین استعدادهایی که می‌توانست برای امنیت و آسایش مردم باشد، از بین رفت و هزینه‌های گزاف نظامی برای هیچ صرف شد و رقابت های شدید تسلیحاتی در دنیا و به ویژه در غرب آسیا ایجاد شد و کارکرد نهادهای صلح جهانی از بین رفت.

فرمانده دافوس خاطرنشان کرد: به عنوان کسانی که لباس مقدس نظامی پوشیده‌اند، می‌گویم پاسداران صلح کسانی هستند که با لباس شان آماده جنگ هستند.

ولیوند با تاکید بر لزوم آسیب شناسی موانع صلح و همکاری مشترک برای امور آوارگان، اسرا و مفقودین گفت: باید اجلاس‌هاس مشترک صلح برگزار و کارگاه‌های بین‌المللی صلح، دفاع و جنگ - که بهتر است در دانشگاه‌های دفاع و جنگ کشورها برگزار شود - برپا گردد.

وی گفت: آمادگی داریم تا با کمک متحدین و دوستان خود اقداماتی نظیر انجام پژوهش های صلح جویانه و اعزام کارشناسان برای آموزش های صلح همکاری کنیم.

فرمانده دافوس در پایان تاکید کرد: باور داریم که دنیا باید به سمت صلح قدم بردارد و کسانی که فقط دم از صلح میزنند را تحریم و بایکوت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز