خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

عبدالله نوری درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۲۷۴

وزیر کشور دولت اصلاحات با صدور پیامی درگذشت آیت الله صانعی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، عبدالله نوری در پیامی درگذشت آیت‌الله یوسف صانعی را تسلیت گفت که به شرح ذیل است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

انا للّه و انا الیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر رحلت عالم ربانی، فقیه مجاهد، مرجع نواندیش و شخصیت برجسته‌ی عالم تشیع، آیت اللّه العظمی حاج شیخ یوسف صانعی را به محضر تمامی دلبستگان به خاندان عصمت و طهارت، فقیهان درد آشنا و شاگردان و ارادتمندان و تمامی علاقمندان آن فقیه بزرگوار تسلیت عرض می نمایم.

مرحوم آیت اللّه صانعی از عالمان دردمند و اندیشمندان وارسته و پر تلاشی بود که سالیان متمادی در مکتب فقه صادق آل محمد سلام الل‍ّه علیهم اجمعین به تحصیل و تدریس اشتغال داشت و از خرمن دانش و بینش فقاهت و دینداری و ایمان و اخلاص بزرگانی همچون آیت اللّه العظمی بروجردی و امام خمینی رضوان اللّه علیهما توشه برچید و به پرورش شاگردانی فرهیخته تلاش وافر داشت. 

شجاعت و حرّیت وی در صدور فتاوی بدیع و استنباطات راهگشا و توجه عمیق وی به حقوق و کرامت تمامی انسان ها به ویژه حقوق زنان و توجه به عدالت عرفی و جامع و شامل که بر بسیاری احکام مقدم می دانست، از او شخصیتی متفاوت ساخته بود. 

او با احساس مسئولیت جدی نسبت به سرنوشت سیاسی و اجتماعی جامعه، همواره نگران تضییع و پایمال کردن حقوق مردم بود. با حفظ ارتباط با طبقات مختلف جامعه، دردها و سختی‌های مردم را، خیرخواهانه به حکومت یادآور می‌شد و در راه دفاع از حقوق مظلومان و ستمدیدگان، بی مهری و آزار و اهانت‌ها را تحمل کرد.  

اینجانب بار دیگر رحلت آن مرجع بزرگوار و نواندیش را به محضر ملت شریف ایران، حوزه‌‌های علمیه، دوستان و علاقمندان آن بزرگوار، خصوصاً خانواده محترم آن مرحوم و به ویژه برادر گرامی‌شان، آیت الله حاج شیخ حسن صانعی و فرزند برومندشان حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ سعید صانعی، تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای روح مطهر آن مرحوم علو درجات و حشر با اولیاءاللّه خواهانم.

عبدالله نوری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز