خبرگزاری کار ایران

دقایقی پیش؛

جلسه اخذ آخرین دفاعیات متهمان پرونده هلدینگ آفتاب آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۲۴۶

جلسه اخذ آخرین دفاعیات متهمان پرونده هلدینگ آفتاب آغاز شد.

به گزارش ایلنا، جلسه اخذ آخرین دفاعیات متهمان پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب در قالب دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران درنظام اقتصادی کشور در مشهد آغاز شد.

جلسه رسیدگی با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و پس از اعلان رسمیت جلسه توسط رییس دادگاه، قاضی سیدهادی منصوری با اشاره مواد قانونی متعدد از وکلا و متهمین خواست تا ضمن رعایت نظم و اخلاق.دردفاعیات خود صداقت را مدنظرقرار دهند.

قاضی منصوری در این مراسم با اعلام رسمیت جلسه دادگاه با حضور متهمان، وکلا، نمایندگان حقوقی و قضایی وزارتخانه ها و ادارات مربوطه، کارشناسان رسمی دادگستری، شاکیان، نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و اصحاب رسانه، افزود: این جلسه به صورت علنی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای اخذ آخرین دفاعیات متهم برگزار شده است.

وی ادامه داد: در چهار جلسه گذشته این دادگاه از پنجم تا هشتم مرداد ماه اتهامات بررسی شد و در جلسات ۲۳، ۲۴ و ۲۵ شهریور ماه آخرین دفاعیات متهمان توسط آنان یا وکیل حقوقی آنها استماع می‌شود.

رییس دادگاه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی، سقف دفاعیات هر متهم ١٠ دقیقه است و پس از بیان آخرین دفاعیات می‌توانند جلسه را ترک کنند.

قاضی منصوری افزود: متهمان تا ٣١ شهریور ماه فرصت دارند لایحه دفاعیه تکمیلی را ارائه کنند.

وی از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست قبل از دفاعیات متهمان توضیحات خود را ارائه کند.

براساس کیفرخواست صادر شده توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، پول‌شویی، مشارکت در جعل مدارک تحصیلی دانشگاه‌های خارجی و مؤسسات آموزش عالی، جعل مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مهر تأییده مدارک این وزارتخانه، نشر اکاذیب رایانه‌ای، جعل مهر و علامت شرکت شاکیان خصوصی و مشارکت در جعل رایانه‌ای ۹۹ سایت از اتهامات مطرح شده در این پرونده است.

این پرونده دارای ۱۵ متهم، بیش از ۶ هزار برگ سند در قالب بیش از ۴۰ جلد است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز