خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای نگهبان:

تاکنون شکایتی که بر روند انتخابات تاثیرگذار باشد، نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۴۲۰

سخنگوی شورای نگهبان، گفت: خوشبختانه تاکنون شکایت خاصی که بر روند انتخابات تاثیرگذار باشد نداشته‌ایم اما گزارش‌هایی هم واصل شده که در حال بررسی هستیم و نتایج را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۱۳ شبکه خبر، درخصوص روند نظارت این شورا بر دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: در این دوره انتخابات ما دو روش دریافت شکایت‌ها را داریم، یکی روش برخط است که از طریق تلفن و نمابر انجام می‌شود که برای دریافت گزارش‌ها و شکایت‌های اولیه سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم که هم‌اکنون عزیزان مشغول بررسی هستند.

وی افزود: همچنین یک سامانه «مردم‌ناظر» هم ایجاد شده است که مردم به طور عام می‌توانند گزارش‌های خود را برای ما ارسال کنند، علاوه بر آن، ۱۴ گروه از ستاد مرکزی در قالب تیم‌های سه نفره بازرسی اعزام شده است و ۱۰ گروه هم از استان‌ها مشغول نظارت هستند و خوشبختانه تاکنون شکایت خاصی که بر روند انتخابات تاثیرگذار باشد، نداشته‌ایم اما گزارش‌هایی هم واصل شده که در حال بررسی هستیم و نتایج را اعلام خواهیم کرد.

کدخدایی همچنین در ادامه در تشریح برگزاری دور دوم انتخابات و همچنین زمان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای اظهار داشت: ما امروز مرحله دوم انتخابات را برگزار می‌کنیم، این افراد کسانی هستند که با یک حد نصابی کمتر از نصاب ۲۰ درصد از مردم در حوزه‌های انتخابیه رای کسب کردند و در مرحله دوم از بین دو برابر نامزدها انتخاب می‌شوند. همچنین شش نفری که به دلایل مختلف امکان حضور در انتخابات را نداشتند، انتخابات میان دوره‌ای در آن حوزه‌ها همزمان با انتخابات ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و تعیین تکلیف می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز