خبرگزاری کار ایران

واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با ایلنا:

رسیدن به وحدت در مجموعه اصولگرایان سخت‌ خواهد بود/ گروه‌های سیاسی با ذائقه‌های مختلف باید در انتخابات حضور داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۲۷۸

یک فعال سیاسی اصولگرا، گفت: واقعیت امر این است که رقابت باید همیشه میان تمام طیف‌ها و گروه‌ها وجود داشته باشد، اصلا زیبایی انتخابات همین حضور و اعلام مواضع گروه‌های سیاسی است که زمینه مشارکت مردم با ذائقه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص برخی اظهارنظرهایی که از سوی برخی چهره‌های اصولگرا در فضای مجازی منتشر می‌شود در خصوص توصیه به اصلاح‌طلبان برای عدم حضور در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، گفت: گاهی اوقات اظهارنظرهایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نکنند، هدف از این بحث این نیست که این جناح نباید به عرصه بیاید و نباید در انتخابات شرکت کند، بلکه منظور اصلی گوینده خطاب به عملکرد اصلاح‌طلبان است.

وی ادامه داد: با توجه به حمایت اصلاح‌طلبان از دولت کنونی و همچنین نقش و سهم آن‌ها در مجلس دهم، منظور از حرف‌های این چنینی که مطرح‌ می‌شود، اشاره به این است که اگر حضور پیدا کنند هم نتیجه نخواهند گرفت.

واعظ آشتیانی در ادامه اظهار داشت: واقعیت امر این است که رقابت باید همیشه میان تمام طیف‌ها و گروه‌ها وجود داشته باشد، اصلا زیبایی انتخابات همین حضور و اعلام مواضع گروه‌های سیاسی است که زمینه مشارکت مردم با ذائقه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

وی افزود: ما همواره نیازمند این هستیم که در انتخابات یک رقابت همه‌جانبه در فضای سیاسی وجود داشته باشد و نقطه نظرات گروه‌های مختلف مطرح شود، مواضع مشخص شود. اگر بنا باشد که انتخابات یک قطبی و تک قطبی شود، آن نیت اصلی برگزاری انتخابات که در قالب رقابت متجلی می‌شود، معنا پیدا نمی‌کند. لذا اعتقاد من بر این است که گروه‌های مختلف سیاسی با ذائقه‌های مختلف در انتخابات حضور داشته باشند تا این امر زمینه‌ای برای پررنگ و پرشور کردن و همچنین درعین‌حال حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در خصوص تلاش‌های جریان اصولگرا در مسیر تهیه و تدوین سازوکار وحدت در انتخابات آتی، ابراز داشت: من اطلاع دقیقی از آخرین وضعیت مباحث مطرح شده ندارم اما این را می‌دانم که اصولگرایان در حال پیش بردن روند کارهای خودشان هستند و یک سازوکار ناظر هم بر این امر نظارت دارد. این روند گام به گام جلو خواهد رفت تا زمانی که به انتخابات نزدیک‌تر شویم و برخی تصمیمات اتخاذ شود.

وی ادامه داد: خانواده اصولگرایی یک خانواده بسیار بزرگ است که طیف‌های متنوعی دارد، لذا رایزنی برای رسیدن به وحدت در این مجموعه هم بیشتر و سخت‌تر خواهد بود. البته این شرایط برای جریان اصلاح‌طلب هم به همین صورت است و آن‌ها نیز با گروه‌های مختلف درونی با نظرهای مختلف مواجه‌اند و هر دو جناح اکنون در حال رایزنی‌های مختلف درونی هستند تا به سمت اجماع و وحدت‌نظر حرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز