خبرگزاری کار ایران

آیت الله نوری همدانی:

دشمنان به خود جرات ندهند که در برابر اسلام صف آرایی کنند/ انقلاب اسلامی حجت الهی روی زمین بود

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۱۱۹

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: همیشه باید دشمنان اسلام رعب و وحشت داشته باشند تا به خود جرات ندهند که دربرابر اسلام صف آرایی کنند.

به گزارش ایلنا، آیت الله نوری همدانی در پیام تصویری آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ جامعةالمصطفی العالمیه اظهار داشت: در گستره تاریخ مجاهدان اسلام با قدرت زیاد توانستند در راه وظیفه خود گام های مستحکمی بردارند.

وی با تاکید بر این که اسلام در آغاز طلوع خود گروه و کادری را به عنوان مجاهدان تربیت نمودند، یادآور شدند: این مجاهدان در مقابل دشمنان اسلام به رزم پرداخته برای حفظ اسلام گام بر می داشتند و همواره خداوند متعال گرمابخش وجود ایشان بودند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پیامبر به الهام از جانب خداوند گروه فقهای راه اسلام و فراگیران ابعاد دین را تربیت نمود خاطرنشان کرد: آن حضرت مواریث انبیا و اهل بیت (ع) را حفظ، منتشر و تبیین نموده و در اوج علم، دانش و فرهنگ اسلامی قرار داشتند.

 آیت الله نوری همدانی افزود: بر اساس آیه های الهی از هر فرقه، طایفه و گروهی باید عده‌ای در مسیر تفقه دین قدم برداشته، اسلام را در تمام ابعاد فرا گرفته احکام اسلام را برای مردم بیان نمایند.

وی با اشاره به این که طلبه ها و دانش پژوهان جامعة المصطفی باید فقه را خوب مطالعه نموده آشنا به فقه مقارن باشند، خاطرنشان کرد: طلبه ها و دانش پژوهانی که از ۱۰۰ کشور جهان دور هم جمع شده اند از افتخارهای جامعة المصطفی به شمار می روند باید آشنا به امتیازهای فقه اهل بیت  باشند.

این مرجع تقلید ضمن معرفی کتاب های ارزشمندی برای آشنایی با اصول و چارچوب علمی پیامبر (ص) در کادرسازی و تربیت نیروی انسانی تصریح کرد: پیامبر اسلام در مسیر تربیت فقیهان سعی کرد تا اندیشمندانی چون شیخ مفیدها، شیخ طوسی و سید مرتضی ها را تربیت نماید تا به درستی حافظ فرهنگ اصیل اسلامی باشند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که از کشورهای مختلف در جامعةالمصطفی تحصیل می کنند، لازم است تا در کنار آشنایی با فقه مقارن، کار خود را بر اساس اخلاص و معامله با خداوند متعال انجام دهند و با جدیت درس بخوانند، چرا که انسان های تنبل به هیچ جایگاهی دست نخواهند یافت.

وی اضافه کرد: همت بلند و اراده قاطع، و اهتمام به نماز شب، تهجد و سحریزی و ارتباط با خدا نورانیت مثال زدنی را در دل انسان ایجاد می کند.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به فرازهایی از کلمه های قصار نهج البلاغه خطاب حضرت علی (ع) به کمیل اشاره نمود و اذعان داشت: هیچ وقت زمین از حجت خداوند خالی نیست و انقلاب اسلامی نیز حجت الهی بر روی زمین بود که در برابر کمونیسم و کاپیتالیسم زمان که علیه دین صف آرایی کرده بودند ایجاد شد.

 آیت الله نوری همدانی افزود: یک فقیه به یاری خدا و همت مردم، توانست قیام جهان گیری را رقم زده، شمه ای از اسلام ناب را بر عرصه زندگی جاری نماید این بیداری در حال گسترش بوده، نور امیدی در دل کل آزادگان و مستضعفان جهان ایجاد نموده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که تفقه در دین همچون هدیه‌ای الهی است که هیچ وقت کهنه نمی شود، اظهار داشت: اخلاص و روح یقین و ایمان، علم و نورانیت خاصی را در دل انسان پدیدار می کند. جسم چنین انسان هایی در دنیاحضور داشته، روحشان با خداوند متعال ارتباط دارد و برای نشر حقیقت اسلام مردم را به دین دعوت می کنند. این انسان ها از چنان جایگاهی برخودار هستند که امیر المومنین علی علیه السلام اشتیاق دیدار ایشان را مطرح می سازد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر و جایگاه حضور در جامعة المصطفی به عنوان شجره طیبه را غنیمت شمرده برای معرفی اسلام ناب به جهانیان کوشاتر از همیشه قدم برداریم، گفت: بر اساس وعده الهی دنیا از آن انسان های صالح است.

 آیت الله نوری همدانی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از مدیران و استادان جامعةالمصطفی تاکید کرد: ما خود را سربازان امام زمان(عج) می‌دانیم، از این رو همواره باید در مسیر سربازی حجت خدا قدم های مستحکمی در نشر مبانی دینی برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز