خبرگزاری کار ایران

با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور؛

امروز ۵۸ طرح در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۹۶۶

بهره برداری از ۵۸ طرح ملی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تا ساعاتی دیگر با حضور رئیس‌جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، امروز ۵۸ طرح ملی در مناطق در مناطق آزاد ارس، قشم و کیش و مناطق ویژه اقتصادی پیام، شیراز، سرخس، کاوه و یزد با سرمایه گذاری ۴۳۷ میلیون یورو که برای ۴ هزار و ۴۱۳ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد، با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس آغاز می‌شود.

در منطقه آزاد ارس مجتمع گلخانه‌ای ۸۰ هکتاری با تولید سالانه ۲۴ هزار و ۲۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای در کنار ۵ واحد تولیدی گلخانه‌ای دیگر و واحد‌های تولیدی مقاطع فولادی، ظروف سرامیکی نچسب، لوازم برقی و دو واحد تولیدی البسه راه اندازی می‌شود و در منطقه آزاد قشم هم پایانه صادراتی و ترمینال نفتی دیرستان در دوفاز با ظرفیت نهایی شش و نیم میلیون بشکه نفت، بخش دوم نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی، ۳ هتل، پایانه کانتینری بار‌های تجاری و احداث و بازسازی ۲۰ مدرسه، یک واحد تولید بتن و ۳۵ کیلومتر راه جاده‌ای از جمله طرح‌های آماده بهره برداری است. 

در کیش نیز یک مرکز نوآوری، سه مجتمع مسکونی، یک هتل ۵ ستاره، یک مجتمع تجاری و واحد‌های تولید مبلمان و سیستم تهویه مطبوع به بهره برداری می‌رسد و شبکه زیر ساخت فیبر نوری زمینی و دریایی توسعه می‌یابد.

در مناطق ویژه اقتصادی هم یک واحد تولید کاشی و سرامیک در سرخس، واحد‌های تولید عایق ضد حریق و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و یک مجموعه سردخانه مواد غذایی در شیراز، واحد‌های تولید کالا‌های الکتریکی و الکترونیکی و سه طرح توسعه زیر ساخت‌های صنعتی در منطقه ویژه کاوه، صنایع چوب و بسته بندی در یزد و یک کارخانه تولید لوازم خانگی، سه واحد تولید تجهیزات پزشکی، دو واحد مرکز داده و رمز ارز در کنار هفت واحد تولید و مونتاژ تجهیزات هواپیما، دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های هوشمند در منطقه ویژه پیام بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز