خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

سیاست دولت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام قابل بهره‌برداری است

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۹۶۱

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سیاست دولت تکمیل طرح های نیمه تمام قابل بهره برداری و اولویت های مردم است که در این راستا تا کنون ۷۸۳ میلیارد تومان برای ۱۴۳ طرح عمرانی استان تامین و پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی گیلان افزود : برای توسعه استان تمرکز بیشتر بر طرح های تولیدی است که بخشی از طرح‌های تولیدی با عنوان اقتصاد مقاومتی طراحی و اجرایی شده و مقام معظم رهبری نیز بر تولید تاکید کردند.

وی با بیان اینکه ما برای همه استان ها برنامه تهیه می کنیم و در اختیار دستگاه های اجرایی می گذاریم، اظهار داشت: در این راستا ۹۲ پروژه جهش تولید و ۴۳ طرح عمرانی استان برای تکمیل در سالجاری معرفی شده است.

وی با بیان اینکه امسال اعتبار برای پروژه های عمرانی از دوم فروردین ماه پرداخت شد،  اظهار کرد: برای ۹۲ پروژه جهش تولید یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان  اعتبار از منابع دولت، بانک ها و سهم آورده سرمایه گذاران پیش بینی شده است؛ ضمن آنکه یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۳۰۸دلار به صورت ارزی برای طرح ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح ها،  چهار هزار و ۶۳۷ فرصت شغلی ایجاد می شود.

نوبخت با اشاره به تکمیل و بهره برداری ۴۳ طرح عمرانی نیمه تمام بیان کرد: ۴۳ طرح عمرانی می تواند تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد که اعتبار یک هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۷۸۳ میلیارد تومان برای  این ۴۳ طرح عمرانی در استان پرداخت شده و یک هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار دارد.

 نوبخت از اجرای چهار طرح بزرگ زیر بنایی در استان خبرداد و گفت: این طرح ها شامل دو سد شفارود و پلرود و ادامه راه آهن  رشت  و هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت- قزوین است.

وی با تاکید براینکه اگر برای اتمام این پروژه‌ها اهتمام نباشد، به انجام نمی رسد،  گفت: با توجه به شرایط تحریم باید برای مایوس کردن دشمن کاری ارزشمند انجام دهیم.

وی یادآور شد : هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه در استان که عموما تونل و پل است باید تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت اهتمام برای تکمیل این آزادراه تا پایان سال گفت : دو پیمانکار بزرگ یکی از منجیل به طرف رودبار و یکی از سمت رودبار به منجیل در حال انجام کار هستند؛ ضمن آنکه سدها باید دروقت مقرر  نیز بهره برداری و آبگیری شوند، چرا که آنچه تعهد دادیم،   پرداخت کردیم و باید آنچه که وعده شده  سر به موقع به اتمام برسد.

وی همچنین گفت: استاندار گیلان و دستگاه‌های نظارتی گزارش مربوطه را برای اینجانب ارسال کنند تا به درستی بتوانم گزارش های ارائه شده را ارزیابی کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز