خبرگزاری کار ایران

ملانوری مطرح کرد؛

مخالفت وزارت کشور با تأسیس «جمعیت گام دوم انقلاب اسلامی»/ صلاحیت ۳ نفر از اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش احراز نشد

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۸۴۱

در چهارمین جلسه کمیسیون ماده۱۰احزاب در سال جاری، برگزاری مجمع عمومی چندین حزب مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید ملانوری دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نشست خبری عصر امروز ۱۹ شهریورماه خود با تسلیت ایام محرم گفت: امروز چهارمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار شد.

وی افزود: درخواست تاسیس یک حزب جدید با اسم "جمعیت گام دوم انقلاب اسلامی" مطرح بود، این درخواست در جلسه دیگری در اردیبهشت‌ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود که برای بررسی بیشتر به این جلسه موکول شد. در رابطه با نام این حزب مکاتبه ای با موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی داشتیم و پاسخی دریافت کردیم که در نامه اعلام شده بود که با توجه به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است، ترسیم اندیشه و راه ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی در راستای ایجاد تمدن‌سازی اسلامی است، ضروریست از نماد و عنوان گام دوم در برابر بهره برداری های سیاسی و حزبی جناحی و برداشت‌های سطحی و جناحی صیانت گردد.

وی افزود: بر این اساس با عنایت به ماموریت این موسسه برای حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای، تاکید شد که علاقه‌مندان به فعالیت سیاسی، برای فعالیت‌های سیاسی از نام و عنوان گام دوم انقلاب استفاده نکنند و نام‌گذاری احزاب و سمن‌ها گروه‌های سیاسی به گام دوم ممنوع گردد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطرنشان کرد: بنابراین کمیسیون با تاسیس این حزب مخالفت کرد. اگر اعضای سیاسی این حزب تمایل به ادامه کار داشته باشند باید نام، اساسنامه و مرامنامه دیگری به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارائه دهند.

وی با بیان اینکه گزارش مجمع عمومی دو حزب را داشته‌ایم، گفت: انتخابات و اساسنامه کانون جمعی از زندانیان سیاسی مسلمانان دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با اعمال اصلاحات مورد تایید قرار گرفت اما مرام‌نامه حزب نیاز به اصلاحات اساسی دارد که به آنها اعلام می‌شود تا در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد. همچنین گزارش برگزاری انتخابات شورای مرکزی انتخاب بازرسان، اساسنامه و مجمع عمومی "جمعیت زنان مسلمان نواندیش" را در دستور کار داشتیم. انتخابات آنها مورد تایید قرار گرفت، اساسنامه با مقداری اصلاحات مورد تایید قرار گرفت و مرامنامه حزب نیاز به اصلاحات کلی‌تری دارد که بعد از اصلاح در جلسه بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد. البته صلاحیت سه نفر از اعضای شورای مرکزی حزب احراز نشد.

 مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: مورد بعد گزارش مجمع عمومی انتخابات اعضاء هیئت مدیره و بازرس و تقاضای تمدید پروانه انجمن‌های اقلیت‌های دینی بود که "سازمان جوانان زرتشتی تهران" و "کانون دانشجویان زرتشتی" مورد بررسی قرار گرفت؛ انتخابات اعضای هیئت مدیره و مجمع عمومی هر دو تشکل مورد تایید قرار گرفت و تایید پروانه آنها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت شعب استانی احزاب را در دستور کار داشتیم که به‌ شرح زیر صلاحیت مسئولان شعب آنها مورد تایید قرار گرفت: استان خوزستان، حزب انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران، استان گلستان، انجمن اسلامی مهندسان ایران و جمعیت زنان مسلمان نواندیش، استان ایلام، حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی، حزب توسعه ملی ایران اسلامی و حزب کارگزاران سازندگی ایران، در استان اصفهان، حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی؛ استان کرمان، حزب جامعه زینب و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی؛ استان تهران، حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی و استان لرستان، حزب پیشرو اصلاحات.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز