خبرگزاری کار ایران

حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان مجلس یازدهم دنبال کمیسیون‌های اقتصادی هستند/ در نظر گرفتن مشوق برای حضور نمایندگان در کمیسیون حقوقی، توهین به شأن مجلس است

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۷۹۲

عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری با بیان اینکه ما در حل مسائل کشور دچار خطای دید هستیم، گفت: در مجلس یازدهم نمایندگان به دنبال کمیسیون‌های اقتصادی هستند در حالی که این تصور، تصور اشتباهی است و برای بهبود وضعیت معیشتی مردم مهمترین رسالت مجلس، تصویب قوانین درست و اصلاح مقررات است که با داتن یک کمیسیون قضایی قوی میسر است.

حیدر حسن‌زاده، عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار کرد: عدم تمایل نمایندگان به کمیسیون حقوقی و قضایی دلایل متفاوتی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها این است که بین نمایندگان، حقوق‌دانان ما بسیار کم هستند و اهمیت کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس برای نمایندگان تبیین نشده است.

وی افزود:‌ اگر حقوقدانان قوی به مجلس راه پیدا می‌کردند، طبیعتاً علاقمند به حضور در کمیسیون حقوقی و قضایی بودند و امروز شاهد عدم تمایل نمایندگان به کمیسیون حقوقی قضایی نبودیم.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه قوانین و آیین‌نامه‌های مجلس نیاز به بازنگری اساسی دارد، گفت: مجلس یعنی کمیسیون حقوقی و قضایی؛ چون قانون‌گذاری مختص حقوقدانان است و مهمترین رسالت مجلس قانونگذاری است؛ به نظر می‌رسد آیین‌نامه‌ها و قوانین مجلس نیاز به اصلاح دارد؛ یعنی ما نمی‌توانیم راهکاری بیاندیشیم که کمیسیون حقوقی و قضایی که مهمترین کمیسیون مجلس است، تشکیل نشود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در مجلس یازدهم نمایندگان به دنبال کمیسیون‌های اقتصادی هستند در حالی که این تصور، تصور اشتباهی است و برای بهبود وضعیت معیشتی مردم مهمترین رسالت مجلس، تصویب قوانین درست و اصلاح مقررات است.

حسن‌زاده با بیان اینکه ما در حل مسائل کشور دچار خطای دید هستیم، گفت: رئیس مجلس، مسئول اداره مجلس است و باید برای برون رفت از این وضعیت اقداماتی براساس قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها انجام دهند.

این حقوقدان در واکنش به اظهارات روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه برای نمایندگانی که قصد عضویت در کمیسیون حقوقی قضایی را دارند، مشوق‌هایی درنظر گرفته شود گفت: نمایندگان، نماینده همه جامعه هستند و برای تشویق به مجلس نیامده‌اند و به نظر می‌رسد در نظر گرفتن مشوق برای نمایندگان توهین به جایگاه مجلس و نمایندگان است و چنین اظهاراتی دور از شأن مجلس است.

وی افزود: به نظر من یکی از کمیسیون‌هایی که بیشتر باید به سفر خارجی برود و با حقوق و مقررات کشورهای دیگر آشنا شود، کمیسیون حقوقی و قضایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز