خبرگزاری کار ایران

رییس عقیدتی سیاسی ارتش:

لباس نظامی‌گری یکی از افتخار آمیزترین لباس‌های خدمت به میهن اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۷۸۲

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در مرکز آموزش جوادالائمه(ع) نزاجا گفت: لباس نظامی‌گری از افتخارآمیزترین لباس‌های خدمت به میهن اسلامی است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع دانشجویان رزم مقدماتی مشترک دانشگاه‌های افسری ارتش، با اشاره به "کلیدهای کامیابی در کسوت مقدس نظامی‌گری"، خطاب به دانشجویان گفت: کلید اول اینکه بدانید خداوند متعال شما را برای یکی از مهمترین کارها انتخاب کرده است، و یک ماموریت فوق العاده مهم را به شما واگذار کرد.

وی با اشاره به ماموریت‌های مهم ارتش در قانون اساسی افزود: ماموریت ارتش در قانون اساسی ، حفظ استقلال، پاسداری از تمامیت ارضی، حفظ نظام اسلامی وامداد رسانی به هم‌میهنان در حوادث غیر مترقبه‌ای مثل سیل، زلزله، طوفان، باران و مسائلی از این دست کارهاست.

وی قداست کار را مهم خواند و خاطرنشان کرد: ممکن است یک کاری خیلی مهم باشد اما مقدس نباشد، کار شما هم مهم است هم مقدس، به این دلیل که شما علاوه بر حفظ خاک، مأموریتتان حفظ مکتب و دین است، اساسا مأموریت اصلی شما همان حفظ مکتب است، از این رو شغلتان خیلی مقدس است یعنی همان چیزی که امام حسین(ع) دنبالش بود. جنس کار شما از جنس سپاه امام حسین و ارتش کربلاست بنابر این مقدس دانستن ماموریت های واگذاری کلید دیگر کامیابی شما در طول خدمت خواهد بود.

وی موضوع بعدی کلید های کامیابی در کسوت مقدس نظامی گری را اخلاص در کار دانست و اظهار کرد:  اگر انسان در زندگی و شغلش اخلاص داشته باشد به همه جا خواهد رسید اگر می‌بینید شهدای عزیزمان در نزد خدا عزیز هستند بدانید اخلاص در کار داشته اند، اگر به زندگی  شهدای گرانقدری چون شهید بابایی، شهید ابشناسان، شهید صیاد و... مراجعه کنیم می‌بینیم که بی جهت عزیز نشده‌اند اینها انسان های مخلص بوده اند.

 حسنی افزود: کار بلد بودن یکی دیگر از کلیدهای کامیابی در کسوت نظامی گری است،  افتخار آمیزترین لباس خدمت، لباس نظامی گری است چرا که این لباس، لباس شرف و عزت است، شما به عنوان یک نظامی وقتی این لباس افتخارآمیز، لباس را بر تن کردید باید بلد باشید چگونه حق این لباس را ادا کنید.

 رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش کلید بعدی  را "کاردرست بودن" خواند و تصریح کرد : کار بلد بودن بسیار مهم است ممکن است انسان کاربلد باشد اما کاردرست نباشد یعنی اینکه کاری را انجام دهد ولی آن را ناقص انجام دهد.

وی گفت: کلید دیگر در موفقیت شما، موضوع  تفکر جهادی است، باید مداوم و مستمر تلاش کرد و خستگی ناپذیر بود، هرکس برای خدا و مکتب کار کند قطعا دیده خواهد شد، کار خدا افشا کردن خوبی هاست شما وقتی برای خدا کار کنید خدا کارهای خوب شما را به همه نشان داده و زمینه پیشرفتتان را فراهم می کند.

 حسنی در بخش دیگری از سخنانش کلید بعدی کامیابی را التزام به فرهنگ سازمانی عنوان کرد و گفت: امروز مردم ارتش را با نظم، انضباط، صلابت، شجاعت، ایثارگری، وفاداری، ولایت‌مداری و انقلابی گری می شناسند، فرهنگ سازمانی یک مکتب است بنابر این تلاش کنید خود را به همه این ویژگی ها آراسته کنید تا موعق تر شوید.

وی بر تعامل اثربخش با دو نهاد عقیدتی سیاسی و فرماندهی در ارتش تاکید کرد و افزود : کلید مهم دیگر در کامیابی نظامی گری همکاری با  سامانه حفاظت اطلاعات، برای حفظ استحکام ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک وظیفه شرعی و قانونی و انقلابی و ملی است.

وی گفت: همکاری با حفاظت اطلاعات خود، خانواده و ارتش را از آسیب ها حفظ خواهد کرد پس سعی کنید تعاملتان با حفاظت اطلاعات حداکثری باشد تا کامیاب تر ظاهر شوید.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی به کلید مهم دیگر در کامیابی در کسوت نظامی گری پرداخت و تاکید کرد: حضور فعال در آئین های دینی و مذهبی از دیگر کلیدهای کامیابی است، از این رو خیرخواهانه سفارش می کنم سعی کنید در زندگی نظامی گری تان به مذهبی، مسجدی و اهل بیتی بودن معروف شوید،  شهید صیاد شیرازی علاوه بر مهارت های نظامی گری اش، به "نظامیِ نماز اول وقت‌خوان"  معروف بود .

 وی در پایان خطاب به دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش گفت : در انتخاب همسر به عنوان یک همرزم فکر کنید، اگر همسرتان همرزم شما نباشد به موفقیت دست پیدا نخواهید کرد، شما همسری را باید انتخاب کنید که او یک ارتشی در خانه و شما یک ارتشی در پادگان برای حفظ و حراست از میهن اسلامی باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز