خبرگزاری کار ایران

مطهری در تذکر شفاهی:

واردات محصولات کشاورزی از انحصار یک نفر خارج شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۶۲۹

نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی از انحصاری بودن واردات محصولات مختلف حوزه کشاورزی به ویژه کود انتقاد کرد و گفت: متاسفانه وزیر کشاورزی در رابطه با ماموریت ها و مسئولیت‌های وزارتخانه متبوعش اختیارات لازم را ندارد.

به گزارش ایلنا، اردشیر مطهری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی مشکلات کشاورزی و دامداری را یکی از اصلی ترین مشکلات کشور دانست وگفت: متاسفانه کشاورزان به فلاکت افتاده اند اما وزارت کشاورزی در رابطه با ماموریت ها و مسئولیت های خود اختیاری ندارد چرا که بخشی از این اختیارات را وزارت صمت دنبال می کند، وزارتی که بی صاحب است و سرپرست آن هم انگیزه ای برای وزارت ندارد.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا فقط یک نفر واردکننده محصولات کشاورزی از جمله کود است، افزود: مردم از انتقادهای نمایندگان به سطوح آمده اند چرا که نقدها به تنهایی به نتیجه نمی رسند.

وی با بیان اینکه اگرچه خاوازی وزیر خوبی برای وزارتخانه جهاد کشاورزی است اما اختیارات لازم را ندارد، ادامه داد: ۹۵ درصد از سیلوی شهرستان گرمسار آماده شده است اما زمانی که دلیل عدم اتمام آن را پیگیری می کنم می گویم به وزارت صمت مربوط می شود.

وی همچنین در تذکری دیگر بیان کرد: بیش از ۲۰ نماینده استیضاح وزیر کشور را امضا کرده و این درخواست تحویل هیات رئیسه شده است اما هنوز اعلام وصول نشده، به نظر می رسد آقای کولیوند کار چاق کن در مجلس است و مدام از نمایندگان می خواهد که امضای خود را پس بگیرند لذا می خواهم هیات رئیسه با جدیت وصول استیضاح وزیر کشور را اعلام کند.

بنابراین گزارش علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در ادامه تذکر این نماینده، گفت: بررسی دو فوریت طرح اصلاح تبصره یک و دو قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب سال ۱۳۶۸ در دستورکار این جلسه بود اما با توجه به نبود زمان برای بررسی آن طبق آئین نامه مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته آینده بررسی خواهد شد که البته این دو فوریت شامل صحبتهای آقای مطهری نیز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز