خبرگزاری کار ایران

واعظی در جمع خبرنگاران:

هفته آینده وزیر پیشنهادی صمت را معرفی می‌کنیم/ مردم در بورس بمانند و سود کنند

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۵۷۱

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: حجم روابط ما با ترکیه در این چند ماه با شیوع کرونا حدود ۷۵ درصد کاهش یافته اما با تصمیمات روز گذشته روحانی و اردوغان شاهد گسترش حجم روابط خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه روز گذشته رئیس‌جمهور با اردوغان، اظهار کرد: گسترش روابط با همسایگان از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی برای کشور مهم است و ما هم همواره مسأله روابط با همسایگان را در اولویت داشته‌ایم.

وی افزود: حجم روابط ما با ترکیه در این چند ماه با شیوع کرونا حدود ۷۵ درصد کاهش یافت و در تماس تلفنی دو رئیس‌جمهور، تصمیم گرفته شد که ما منتظر نمانیم و جلسه‌ای که قرار بود در اسفند ماه انجام شود، به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل شود که روز گذشته دو ساعت از آن تشکیل شد.

رئیس‌دفتر رویس‌جمهور گفت:تقریباً همه ابعاد روابط مورد بحث قرار گرفت؛ قرار شد حجم روابط در سال به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد، همچنین مروری بر روابط بانکی و گمرکی و صادرات گاز داشتیم، در مجموع جلسه بسیار مثبتی بود و  دو طرف اراده بر همکاری داشتند و دو رئیس جمهور تصمیم گرفتند که کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده تشکیل شود.

واعظی اضافه کرد: فکر می‌کنم با این تصمیمات روز گذشته ما باید شاهد گسترش حجم روابط با ترکیه باشیم.

واعظی درخصوص بازار سرمایه نیز گفت: بورس بازاری کوتاه‌مدت نیست و همیشه نگاه به بورس، نگاه بلند‌مدت است و شش ماه و یک سال یا یک سال و نیم صبر می‌کنند؛ اینکه ما به خرید سهمی خاص هجوم بیاوریم یا اینکه با تبلیغات منفی، هیجانی برخورد کنیم، اشکال دارد.

وی با بیان اینکه دولت دخالت مستقیم در بورس نداشته است، ادامه داد:‌ اگر ما فرهنگ‌سازی کنیم که با فروش و خرید، هیجانی برخورد نکنیم، قطعاً به گونه‌ای خواهد شد که همه سود ببرند ؛ بازار سرمایه بازاری است که می‌تواند مشارکت خرد داشته باشد و در بلندمدت سودده باشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد: آنچه که برای ما مهم است این است که مردم در بورس بمانند و ریزش نداشته باشد و سود کنند.

وی در خصوص معرفی وزیر صمت به مجلس هم بیان کرد: پنج گزینه مطرح است تلاش می‌کنیم کسی که معرفی می‌کنیم رأی بیاورد؛ من فکر می‌کنم اگر همه امور خوب پیش برود، هفته آینده فرد مورد نظر را معرفی خواهیم کرد. ما از مقام معظم رهبری نیز اجازه گرفته‌ایم که تا زمانی که مجلس رأی به وزیر بدهد، وزارتخانه را با سرپرست اداره کنیم.

واعظی درباره بازار خودرو نیز اظهار کرد: این موضوع را در ستاد اقتصادی دولت بررسی کردیم، آقای رئیس‌جمهور روز جمعه گزارش‌های گرانی خودرو را بررسی کردند و روز شنبه از من خواستند که اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنیم، این موضوع را در ستاد اقتصادی دولت در دستور گذاشتند و به وزارت صمت دستور دادند که بر مسأله خودرو متمرکز کار کنند، کارخانه‌ها وظیفه دارند آنچه که تولید می‌کنند به مردم ارائه دهند و از فعالیت دلالان جلوگیری شود؛ امروز نیز در جلسه دولت به این موضوع پرداخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز