خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات:

کاندیداها تا پایان زمان تبلیغات انتخابات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۴۴۷

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات از نامزدهای انتخابات خواست تا مراقب سلامتی ملت که همیشه در تمام عرصه‌های نظام حضور دارند، باشند و تا پایان زمان تبلیغات انتخابات روتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش ایلنا، «علی طالبی»  رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات در نشست آموزشی فرمانداران و بخشداران و اعضای هیات‌های بازرسی دوره دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در این مرحله از انتخابات با توجه به شرایط موجود در تلاشیم با رعایت دقیق قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی سلامت تک تک رای دهندگان، نامزدها و طرفدارن‌شان و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات را با توجه به شیوع بیماری کرونا حفظ کنیم؛ همچنین بتوانیم سلامت کامل انتخابات و صیانت از حقوق تمام بازیگران و ذی‌نفعان اعم از شهروندان، نامزدها، طرفدارن ایشان  و جریانات سیاسی را داشته باشیم.  

وی خطاب به بازرسین حوزه های انتخابیه گفت: انتظار داریم در تبلیغات بر رعایت مهلت قانونی و نحوه تبلیغات و پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور نظارت کامل داشته باشند و بلافاصله هر گونه تخلف از سوی نامزدها و یا دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی را به هیات مرکزی بازرسی انتخابات گزارش کنند. بازرسین برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف،  اقدامات نامزدها، دستگاه‌های اجرایی و کارکنان آنها را رصد کنند.

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات همچنین از نامزدهای انتخابات خواست تا مراقب سلامتی ملت که همیشه در تمام عرصه‌های نظام حضور دارند، باشند و شرایط را به گونه‌ای مهیا کنند تا پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا که توسط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ستاد انتخابات کشور ابلاغ شده است، به‌ویژه تا پایان زمان تبلیغات انتخابات رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بی طرفی دستگاه‌های اجرایی در قبال نامزدها افزود: به دستگاه‌ها و افرادی که مجاز به حضور در کنار نامزدها نیستند، تاکید می‌شود از قرار دادن امکانات دولتی یا ظرفیتی که به نحوی از بودجه عمومی تامین شده است در اختیار کاندیدای خاص اکیدا خودداری کنند. البته صدا و سیمای محلی (استانی) حسب ابلاغ ستاد انتخابات کشور و برای حفظ سلامت هموطنان با برنامه ریزی و ایجاد شرایط یکسان برای هر کاندیدا در هر حوزه، مجاز به معرفی برنامه‌ها و تبلیغات کاندیداها هستند.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور با تاکید بر اینکه بازرسان هر حوزه مکلف به گزارش تخلفات در اسرع وقت هستند، گفت: انتخاب بازرسان بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فقط از اختیارات وزارت کشور است که هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور متولی آن است و هیچ دستگاه یا نهاد دیگری حق چنین کاری را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط و ضوابط نحوه بازرسی و نظارت بر انتخابات در قبل، حین و بعد از انتخابات، همان شیوه‌نامه‌ای است که در انتخابات دوم اسفند ماه به استان‌ها و اعضای هیات‌های بازرسی انتخابات در استان‌ها ابلاغ شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز