خبرگزاری کار ایران

روحانی در ششمین جلسه شورای عالی راهبردی ایران و ترکیه:

مرزهای ایران و ترکیه همیشه در صلح و دوستی بوده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۱۷۳

رئیس‌جمهور تاکید کرد: مرزهای ایران و ترکیه خوشبختانه همیشه در صلح و دوستی بوده است و دو دولت به ویژه در هفت سال گذشته روابط‌شان بر مبنای روابط دوجانبه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در ششمین جلسه شورای عالی راهبردی ایران و ترکیه که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، خطاب به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت: امیدوارم هرچه زودتر جهان از این ویروس خطرناک نجات پیدا کنند و در آینده نزدیک همه ما بتوانیم برای پایان این ویروس جشن و شادمانی داشته باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: این ویروس باعث شد نتوانیم در تهران خدمت شما باشیم اما برای پیشبرد روابط در فضای مجازی امروز باهم گفت‌وگو داشته باشیم امیدوارم در پایان ویروس بازهم شاهد حضور شما در تهران باشیم. 

وی تاکید کرد: روابط دوکشور دوست و برادر ایران و ترکیه همواره بر پایه‌های بسیار مستحکمی در طول تاریخ بنیان‌گذاری شده است و لذا وقوع حوادث تلخ و ناگوار هم هرگز نتوانسته گزندی به روابط برادارنه بزند.

رئیس قوه مجریه گفت: حسن همجواری و ارزش‌های مشترک فرهنگی و تاریخی، احترام متقابل و منافع ملی باعث ثبات و امنیت منطقه شده است. مرزهای ایران و ترکیه خوشبختانه همیشه در صلح و دوستی بوده است و دو دولت به ویژه در هفت سال گذشته روابط‌شان بر مبنای روابط دوجانبه بوده است.

روحانی افزود: به این نکته تاکید می‌کنم که هر دو کشور در منطقه بسیار خاصی حضور دارند و هر دو کشور بسیار بزرگ هستند. همواره دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌هایی نسبت به این دو کشور وجود داشته و امروز نیز وجود دارد. راهی جز تقویت روابط دوستانه دو کشور برای غلبه بر این گونه توطئه‌ها وجود ندارد و من بسیار امیدوارم که نشست مشترک امروز ما و توافقاتی که خواهیم کرد برای روابط دو جانبه مثمر ثمر و سازنده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز