خبرگزاری کار ایران

علی القاصی مهر خبر داد:

دستگیری محکومان مجهول‌المکان با همکاری ناجا پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۱۵۸

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: مقرر شده تا نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌هایی که محکومان مجهول‌المکان دارند، اقدام و در این زمینه با جلب همکاری و مشارکت مقامات و فرماندهان عالی‌رتبه ناجا، طرح واحدی تنظیم و نسبت به دستگیری این افراد اجرا شود.

به گزارش ایلنا، علی القاصی مهر، دادستان تهران در نشست تخصصی بررسی دستورالعمل ساماندهی اجرای احکام کیفری که با حضور معاونان و سرپرستان شعب اجرای احکام کیفری در دادسرای مرکز برگزار شد، اظهار داشت: ثمره تمامی اقدامات ضابطان، دادسرا و دادگاه ها در شعب اجرای احکام کیفری دیده می شود.

وی ادامه داد: در شعب اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب تهران آسیب ها و چالش هایی وجود دارد که نیاز به نظارت بیشتر سرپرستان نواحی دادسرا و قضات اجرای احکام کیفری دارد.

القاصی مهر در راستای اجرای دستور العمل ساماندهی اجرای احکام کیفری به نکاتی اشاره کرد و افزود: تسریع در اجرای احکام کیفری با نظارت مستقیم سرپرستان نواحی و سرپرستان اجرای احکام کیفری ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: گروه هایی از سوی دادستانی تهران به اجرای احکام نواحی جهت جلوگیری از انباشت پرونده ها و تاخیر در اجرای احکام اعزام می شوند.

دادستان تهران بر لزوم مطالعه و به کار گیری دستورالعمل ساماندهی اجرای احکام کیفری در راستای تحقق بخشیدن هر چه سریعتر به اهداف این دستور العمل با تاکید بر ارائه آموزش های لازم تاکید کرد.

دادستان تهران افزود: بازشماری کلیه پرونده های شعب اجرای احکام کیفری توسط قضات اجرای احکام به صورت دقیق که این موضوع می تواند پرونده های مشمول مرور زمان، کاهش مجازات حبس تعزیری، اعلام اسامی محکومان متواری که موفق به جلب نگردیده اند را مشخص و اقدام لازم در خصوص آنها صورت پذیرد، ضرورت دارد.

القاصی مهر بر لزوم بازبینی دوره ای پرونده های بایگانی موقت که در اجرای احکام وجود دارد، تاکید کرد و گفت: پرونده اجرایی با خلاصه ای از پرونده اصلی برای پرونده های چند جلدی و حجیم جهت دسترسی آسان به اطلاعات پرونده و جلوگیری از آسیب های احتمالی به اصل پرونده و تسهیل در انتقال تشکیل شود.

دادستان تهران اظهارداشت: سرپرستان نواحی در شعب تحقیق و اجرای احکام جهت نظارت و صدور دستورات مقتضی حضور مستمر داشته باشند.

در این دیدار معاونان دادستان، رحمانیان، فیروزجایی و کاظمی به ذکر آمار شعب اجرای احکام و برخی موضوعات و مشکلات مرتبط با نحوه اجرای احکام پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز